زاکربرگ درباره خطر ناآرامی پس از انتخابات آمریکا هشدار داد

© REUTERS / Shu Zhangزاکربرگ درباره خطر ناآرامی پس از انتخابات آمریکا هشدار داد
زاکربرگ درباره خطر ناآرامی پس از انتخابات آمریکا هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مالک فیسبوک نسبت به بروز ناآرامی‌ها پس از رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک معتقد است که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در 3 نوامبر برگزار شود، ناآرامی ها در این کشور آغاز می شود. وی این را در مصاحبه با Axios اظهار داشت.

وی گفت: " متأسفانه، من فکر می‌کنم خطر ناآرامی بین رای گیری و اعلام نتیجه افزایش یافته است. من فکر می کنم برای کاهش خطر خشونت باید همه تلاش خود را انجام دهیم." 

زاکربرگ خاطرنشان کرد که شمارش آرا در انتخابات ممکن است چند روز یا حتی هفته‌ها به طول انجامد و بنابراین فیسبوک و رسانه ها باید "مردم را آماده کنند که هیچ چیز غیرقانونی در این مورد وجود ندارد".

مالک فیسبوک گفت که این شبکه اجتماعی پست هایی را هدف قرار می دهد که هدف آنها "سلب نتایج قانونی از انتخابات" است. پست های نامزدهایی که قبل از ظاهر شدن نتایج رسمی رأی گیری پیروزی خود را اعلام می کنند نیز با علامت خاصی مشخص می شود.

در 3 سپتامبر، زاکربرگ اعلام کرد که فیسبوک یک سری اقدامات " برای محافظت از دموکراسی" در ایالات متحده را انجام خواهد داد. یک هفته قبل از انتخابات، شبکه اجتماعی ارسال تبلیغات سیاسی را متوقف می کند، تعداد چت‌ها را در مسنجر که یک پیام را بارها ارسال میکنند برای جلوگیری از انتشار اطلاعات جعلی، محدود می کند و همچنین پست هایی را که به دلیل خطر همه‌گیری کووید – 19 خواستار خودداری از رای دادن هستند، حذف می کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала