تائید بدهی بریتانیا به ایران در نامه وزیر دفاع این کشور به وکلای نازنین زاغری

© AFP 2023 / Anthony Devlinتائید بدهی بریتانیا به ایران در نامه وزیر دفاع این کشور به وکلای نازنین زاغری
تائید بدهی بریتانیا به ایران در نامه وزیر دفاع این کشور به وکلای نازنین زاغری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع بریتانیا با تایید بدهی کشورش به ایران بر سر عدم تحویل تانک های چیفتن، اعلام کرد که در تلاش است این بدهی پرداخت شود.

به گزازش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، برای اولین بار در دولت بریتانیا  بن والس وزیر دفاع این کشور در نامه ای برای وکلای نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی بریتانیایی-ایرانی زندانی در ایران بدهی کشورش به ایران را  بر سر خرید تانک های چیفتن تایید کرد و گفت که فعالانه به دنبال پرداخت این بدهی به دولت ایران است و این موضوع می تواند به اطمینان حاصل کردن از آزادی شهروندان دو تابعیتی بریتانیا از جمله نازنین زاغری در ایران کمک کند. 

والس به وکلای این خانواده ها اطمینان داد که دولت بریتانیا  به دنبال مجرایی قانونی برای پرداخت این بدهی است. 

همسر نازنین زاغری: احتمالا همسرم مظنون به کرونا ویروس است - اسپوتنیک ایران
همسر نازنین زاغری: احتمالا همسرم مظنون به کرونا ویروس است

بریتانیا   بر سر عدم تحویل تانک های چیفتن که در زمان حکومت محمدرضاشاه پهلوی از سوی ایران سفارش داده شده بود تقریبا ۴۰۰ میلیون پوند به ایران بدهکار است. 

نه دولت بریتانیا  و نه دولت ایران به طور رسمی تایید نکرده اند که آزادی شهروندان دو تابعیتی بریتانیا که در ایران زندانی هستند به پرداخت این بدهی مرتبط است.

در آوریل ۲۰۱۶، مقامات ایرانی نازنین زاغری-راتکلیف شهروند دو تابعیتی  37 ساله را به اتهام فعالیت های ضد دولتی دستگیر کردند و دیرتر دادگاهی در ایران او را به چند سال زندان محكوم كرد. به گفته آنها، این زن در ایجاد پروژه هایی علیه مقامات ایران در چندین سازمان خارجی و رسانه ها شرکت کرده است. زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала