اظهار نظر فعال سیاسی : چه عواملی برنده انتخابات۱۴۰۰ در ایران را مشخص می‌کند؟

© Fotolia / Curioso Photographyاظهار نظر فعال سیاسی : چه عواملی برنده انتخابات۱۴۰۰ در ایران را مشخص می‌کند؟
اظهار نظر فعال سیاسی : چه عواملی برنده انتخابات۱۴۰۰ در ایران را مشخص می‌کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک فعال سیاسی اصلاح طلب ایرانی اعلام کرد دو عنصر برنامه و شخصیت کاندیدا با عنصر همراهی مردم سرنوشت انتخابات آتی در ایران را مشخص خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای پیش بینی انتخابات آتی ابتدا باید در نظر بگیریم روالی که در انتخابات‌های گذشته داشتیم ادامه دار هست؛ آیا اوضاع مثل گذشته است؟ باید از خودمان بپرسیم چقدر  شرایط تفاوت کرده و این تفاوت‌ها در چه زمینه‌هایی است. در واقع سوال اصلی این است که چه متغیرهایی از انتخابات دستخوش تضعیف و تغیر شدند؟

وی ادامه داد: مردم یکی از عوامل اصلی در انتخابات هستند.دومین متغیر حاکمیت است . متغیر سوم هم خود کاندیداها و فعالین سیاسی و به طور کلی جریان سیاسی قالب کشور و گفتمانی است که در انتخابات برای جلب آرای مردم به کار می بردند. عمدتا تمام این متغیرها دچار تغییر و از کنترل خارج شده اند. 

گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران

صوفی ادامه داد: در این بین رویکرد مردم به اصلاح طلبان مثبت بود که الان منفی شده؛ در واقع  به کل جریان های سیاسی نگاه منفی پیدا کرده اند.

صوفی گفت: انتخابات 1400 نیازمند برنامه جامعی است که متضمن خروج از رکود اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد؛ در حال حاضر مطالبات دیگر مردم پایین تر از مطالبات اقتصادی و معیشتی آنان است. بنابراین هر جریانی بتواند این اعتماد مردم را با ارایه برنامه جامعی جلب کند، می‌تواند همراهی مردم را نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: کاندیداها نیز باید امتحان پس داده باشند. این طور نیست که به صرف جوانگرایی کاندیداهای ناشناخته‌ای بیایند،شخصیت های سیاسی که گذشته قابل اعتمادی دارند می توانند نظر مردم را جلب کنند.

این فعال سیاسی گفت: دو عنصر برنامه و شخصیت کاندیدا با عنصر همراهی مردم سرنوشت انتخابات آتی را مشخص می کنند.

علی صوفی استاندار گیلان در دولت اول و وزیر تعاون در دولت دوم محمد خاتمی بوده‌است.

او در حال حاضر دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала