محمود عباس: فلسطینی‌ها بر اساس معامله قرن آمریکا در مذاکرات شرکت نخواهند کرد

© Sputnik / Alexei Druzhinin محمود عباس
 محمود عباس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در راستای تحمیل طرح اشغالی خود بر فلسطینی‌ها، مانع از کمک به این تشکیلات شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز 3 سپتامبر (پنجشنبه) از طریق ویدیو کنفرانسی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان سخنرانی کرد و گفت که دولت آمریکا مانع از این شده است که کشورها در مقابل اموال بلوکه شده فلسطینیان، به آن‌ها وام بدهند. ولی ما هرگز فرو نمی‌پاشیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد:« این تشکیلات هرگز بر سر معامله قرن آمریکا و طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» چانه‌زنی نخواهد کرد. من همه را به چالش دعوت می‌کنم، هیچ انسانی بر روی این پهنه خاکی حاضر نمی‌شود که کشورش بر همین شکل و شمایلی باشد که در معامله قرن آمریکا آمده است.

آیا آمریکا به اروپا اجازه بازی در خاورمیانه را می دهد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا آمریکا به اروپا اجازه بازی در خاورمیانه را می دهد

اسرائیل برای فشار به این تشکیلات و فلسطینیان، اقدام به مصادره اموال مردم فلسطین کرده و آن‌ها را سرقت کرده است. برخی از کشورهای عربی به تعهدات خود در قبال فلسطین و کمک به فلسطینی‌ها پایبند نبوده و این تصمیمات و اقدامات تشکیلات خودگردان بود که طرح اشغالی الحاق کرانه باختری و معامله قرن را متوقف کرد.

ما در این مدت تأکید کردیم و گفتیم چنانکه اشغالگران طرح الحاق را اجرایی کنند ولو در یک وجب از خاک اراضی ما، این دولت اشغالگر است که مسئولیت همه عواقب این اقدام خود را باید برعهده بگیرد.ما در اینجا باقی‌ خواهیم ماند و هرگز سرزمین‌مان را ترک نخواهیم کرد و همه تلاش خود را برای حمایت از مقاومت و ایستادگی اهالی و مردم خود انجام خواهیم داد».

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان مطرح شدن جدی اشغال کرانه باختری و معامله قرن، همکاری‌های امنیتی خود با اسرائیل را لغو کرده و اعلام کرد دیگر بر توافقات حاصل شده در «توافق اسلو» پایبند نیست.

معاملهٔ قرن پیشنهاد صلح بین اسرائیل و فلسطین به منظور حل و فصل منازعه فلسطین-اسرائیل است که توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده مطرح شد. این طرح به ابتکار جرد کوشنر مشاور ارشد آمریکا تدوین شده‌است.

طبق این طرح، اسرائیل در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала