ترامپ مقامات ایران را به لغو حکم اعدام یک کشتی گیر معروف فرا خواند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ مقامات ایران را به لغو حکم اعدام یک کشتی گیر معروف فرا خواند
ترامپ مقامات ایران را به لغو حکم اعدام  یک کشتی گیر معروف فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مقامات ایران را به عفو نوید افکاری، کشتی گیر معروف که به جرم شرکت در تظاهرات ضد دولتی به اعدام محکوم شده، فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر نوشت: "من شنیدم که ایران می خواهد ، نوید افکاری 27 ساله، یک ستاره برجسته و محبوب کشتی را اعدام کند  که تنها اقدام او (شرکت) در یک تظاهرات ضد دولتی در خیابان ها بوده است. آنها (تظاهرکنندگان) به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی کشور و تورم اعتراض می کردند".

رئیس جمهور ایالات متحده خاطرنشان کرد: "من از رهبران ایران بسیار سپاسگزار خواهم بود اگر جان این جوان را نجات داده و او را اعدام نکنید. متشکرم!"

نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی است که از معترضان در  تظاهرات  مرداد ۱۳۹۷ ایران بوده است. او به ادعای حکومت جمهوری اسلامی بخاطر شرکت در این اعتراضات دستگیر و به جرم محاربه و همچنین قتل یک مأمور امنیتی در جریان اعتراضات در شیراز و فهرستی از اتهامات دیگر به دو بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала