همسر سابق بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد

© REUTERS / Danny Moloshokهمسر سابق بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد
همسر سابق بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، ثروت همسر سابق بنیانگذار و رئیس شرکت آمریکایی آمازون جف بزوس، مکنزی اسکات به 68 میلیارد دلار رسیده است که وی را به ثروتمندترین زن جهان تبدیل می کند.

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه توسط رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان توسط بلومبرگ منتشر شده است. 

اسکات در این لیست از فرانسوا بتنکورت-مایرز که مالک شرکت لوازم آرایشی لورآل است پیشی گرفته است. در حال حاضر، طبق گفته بلومبرگ، ثروت این کارآفرین فرانسوی 66 میلیارد و 8 میلیون دلار برآورد شده است. 

در ماه ژوئیه، اسکات به عنوان ثروتمندترین زن ایالات متحده انتخاب شد و دختر بنیانگذار Walmart ، آلیس والتون را پشت سر گذاشت که بر اساس آخرین تخمین آژانس دارای ثروتی بالغ بر 63 میلیارد و 6 میلیون دلار است. در رده بندی کلی ثروتمندترین افراد جهان، همسر سابق بزوس مقام دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

ژوئیه گذشته و در زمان طلاق اسکات 4٪ از سهام آمازون، بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان را بدست آورد. در آن زمان ارزش آنها حدود 38 میلیارد و 3 میلیون دلار بود. با این وجود، ارزش سهام شرکت در طی همه گیری به شدت افزایش یافت.

ارزش دارایی خود بزوس در حال حاضر 207 میلیارد دلار است. پیش از این، وی به عنوان اولین کسی که ثروتش از 200 میلیارد دلار فراتر رفته بود، این رکورد را از خود بر جای گذاشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала