واکنش آلمان به سخنان لوکاشنکو در باره مسمومیت ناوالنی

© Photo / Ralf Schulzeآلمان
آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آلمان سخنان رئیس جمهور بلاروس در باره مسمومیت ناوالنی را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه کابینه وزیران آلمان، سخنان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در باره جعلی بودن خبرهای مربوط به «مسمومیت» ناوالنی نادرست و دور از واقعیت است.

به تازگی،الكساندر لوكاشنكو، رئیس جمهور بلاروس به میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه اعلام کرد یک گفتگو بین ورشو و برلین در مورد آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف روس توسط کشور وی شنود شده است. رئیس جمهور بلاروس گفت اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مورد مسمومیت ناوالنی دروغ و جعلی است.

واکنش یکی از توسعه‌دهندگان عوامل نوویچوک به ادعای مسمومیت ناوالنی با ماده‌ای از این دسته - اسپوتنیک ایران
واکنش یکی از توسعه‌دهندگان "عوامل نوویچوک" به ادعای مسمومیت ناوالنی با ماده‌ای از این دسته

شایان ذکر است که دیروز دولت آلمان اعلام کرد طبق نتایج یک بررسی سم شناسی در آزمایشگاه ارتش این کشور، الکسی ناوالنی بنیانگذار بنیاد مبارزه با فساد اداری در روسیه با یک ماده فلج کننده اعصاب از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

به دنبال آن سخنگوی کاخ کرملین اعلام داشت که روسیه برای روشن شدن وضعیت الکسی ناوالنی آماده تعامل همه جانبه با آلمان است، اما برلین تاکنون به درخواست رسمی مسکو که پیش از این ارسال شده است، پاسخی نداده است.

حدود دو هفته قبل ناوالنی که در حال پرواز به مسکو از سیبری بود در هواپیما حالش بد شد و در اومسک پزشکان توانستند جان او را نجات بدهند. اکنون او برای درمان در آلمان به سر می برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала