ایران جزو ۵ کشور اول جهان در شناورهای تندرو

© AP Photo / Kamran Jebreiliایران جزو ۵ کشور اول جهان در شناورهای تندرو
ایران جزو ۵ کشور اول جهان در شناورهای تندرو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران گفت که این کشور آماده انتقال فناوری ساخت گیربکس اتوماتیک به خودروسازان هست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران گفت: در حوزه شناورهای تندرو جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم که قابلیت طراحی و ساخت قایق های تندرو موشک انداز با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را داریم.

استقبال مادورو از ایده خرید موشک از ایران 
 - اسپوتنیک ایران
استقبال مادورو از ایده خرید موشک از ایران

دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی وزارت دفاع ایران، اظهار داشت:  امروز ایران در دهه پنجم هم به دنبال هوشمند سازی و رباتیک کردن و استفاده از سامانه‌ها در قالب یک جنگ شبکه محور هستیم که از الزامات جنگ‌های امروزی است و تسلیحات و تجهیزات را مطابق با این موضوع طراحی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه شناورهای تندرو جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم که قابلیت طراحی و ساخت قایق های تندرو موشک انداز با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را داریم. در حوزه زیر سطح جزو ۱۳ کشور اول دنیا هستیم که قابلیت طراحی و ساخت زیردریایی را داریم و در حوزه سطح هم جزو ۲۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شویم که قابلیت ساخت انواع ناوشکن‌ها و ناوهای موشک انداز را داریم. در حوزه اثرسطح کشورهای زیادی ورود پیدا نکرده اند، زیر ده کشور است که ما نیز جزو آنها هستیم.

وی افزود: و خیلی از کشورها به ما مراجعه کرده اند و متقاضی تجهیزات ما هستند که امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها مذاکراتمان را آغاز کنیم و این قابلیت در صنایع دریای کشور وجود دارد که در حوزه نظامی و غیرنظامی انواع پلتفرم‌های دریایی را تولید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала