یک محموله ۴ تنی آمونیوم نیترات در بندر بیروت کشف شد

© REUTERS / Mohamed Azakir انفجار در بیروت
انفجار در بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یگان مهندسی ارتش لبنان 4 انبار در نزدیکی بندر بیروت را پیدا کرد که در آن‌ها 4 تن و 350 کیلوگرم مواد منفجره قرار داشت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه دفتر مطبوعاتی ارتش لبنان، یگان مهندسی ارتش لبنان 4 انبار در نزدیکی بندر بیروت که در آن‌ها 4 تن و 350 کیلوگرم مواد منفجره قرار داشت.

یگان‌های ارتش مستقر در بندر بیروت یک کانتینر حاوی بیش از ۴ تن ماده آمونیوم نیترات را در حومه این بندرگاه کشف کردند. از سوی دیگر یک ماه پس از انفجار مهیب بندر بیروت، باسم آل کیسی، مسئول این بندر روز 3 ماه سپتامبر (پنج شنبه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد هنوز مواد منفجره فراوانی در اینجا وجود دارد.

حکم اعدام برای ۷ تبعه سعودی متهم به انفجار مسجد شیعیان - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام برای ۷ تبعه سعودی متهم به انفجار مسجد شیعیان

او خاطرنشان کرد ما نامه‌ای را به مقامات ذیصلاح ارسال کردیم و از خدمات گمرکی خواسته ایم این مواد را خارج کنند. قرار است علیه صاحبان این مواد که هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست، شکایت‌نامه‌ای ارسال کنیم.

بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت دولت لبنان، حادثه مهیب انفجار دو هزار و ۷۵۰ تن آمونیوم نیترات در بندرگاه شهر بیروت در ۴ اوت، تاکنون دست کم ۱۹۰ کشته و بیش از شش هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. با این حال هفت تن دیگر همچنان مفقودالاثر هستند و ۳۰۰ هزار نفر نیز بی خانمان شده‌اند.

پیشتر اعلام شد در فاصله زمانی از 14 اوت تا 22 اوت 2020، ارتش لبنان 25 کانتینر حاوی ماده اسید هیدریک علاوه بر 54 کانتینر حاوی مواد خطرناک کشف کرد که نشت این مواد ممکن است ایجاد خطر  کند.

پس از انفجار بیروت را منطقه ای فاجعه زده اعلام شد و در پی انفجار تظاهراتی شکل گرفت که در نهایت باعث آن شد تا حسان دیاب، نخست وزیر دولت استعفا بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала