پیش بینی سقوط سه برابری دلار

© Sputnik / Mihail Kutuzovپیش بینی سقوط سه برابری دلار
پیش بینی سقوط سه برابری دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، ارزش دلار در مقابل یورو به یک سوم کاهش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بر اساس پیش بینی اولف لیندال، مدیر ارشد سرمایه گذاری AG Bisset، یک شرکت مدیریت ریسک ارزی، ممکن است دلار در سال آینده 36 درصد در برابر یورو سقوط کند.

دلار  - اسپوتنیک ایران
سرنوشت دلار به کجا ختم خواهد شد؟

واحد پول آمریکا در مقایسه با سبد ارزهای اصلی حدود 11٪ از اوج خود در سال 2020 کاهش یافته است. نرخ صندوق پوشش ریسک در برابر دلار به بالاترین سطح در یک دهه گذشته رسیده است، به طوری که بیش از یک سوم صندوق‌ها گفته اند که محبوب ترین معامله‌ها بین مشتریانشان بر روی کاهش دلار بوده است.

لیندال توضیح داد، در ژانویه، نرخ دلار 1.12 به ازای هر یورو بود - در سپتامبر 1.18. در هفته های اخیر، کاهش متوقف شده است، یک فرصت خوب برای عبور از دلار.

تعدادی از کارشناسان بر این باورند که در میان فروپاشی اقتصاد ایالات متحده، نرخ بهره فوق العاده کم و ترس از تورم و کسری بودجه به دلیل برنامه کاهش عواقب شیوع ویروس کرونا، نرخ دلار همچنان کاهش خواهد یافت.

بنابراین، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی می کنند که تا سال 2023 هر یورو برابر با 1.3 دلار خواهد بود. TD Securities اظهار داشت: دلار بیش از ده درصد در برابر ارزهای اصلی دیگر بیش از حد ارزش گذاری شده است.

از طرف دیگر، سایر سرمایه گذاران معتقدند که اخبار مربوط به بهبود اقتصاد ایالات متحده از دلار پشتیبانی خواهد کرد. کارشناسان بلک راک معتقدند وابستگی جهان به دلار به جلوگیری از سقوط آن کمک می کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала