ضربه توافق اسرائیل و امارات برای کدام کشورها سنگین‌تر خواهد بود؟

© AP Photo / Evan Vucciضربه توافق اسرائیل و امارات برای کدام کشورها سنگین‌تر خواهد بود؟
ضربه توافق اسرائیل و امارات برای کدام کشورها سنگین‌تر خواهد بود؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید: چین و ایران از توافق عادی‌سازی کامل مناسبات بین اسرائیل و امارات در صف بازنده‌ها قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی  روز 3 ماه سپتامبر در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد که توافق اسرائیل و امارات، قبل از همه به چین و ایران ضربه می‌زند.

وی در ادامه گفت:«توافق اسرائیل و امارات وضعیت امور را در خاورمیانه تغییر خواهد داد. روابط اقتصادی و فرهنگی به سطح غیرمنتظره‌ای صعود خواهند کرد. این یک معامله شگفت‌آور برای شرکت‌کنندگان آن است.

عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است

ایران و چین بیش از دیگر کشورها از این معامله ضرر خواهند دید. اسرائیلی ها از منابع جدید سرمایه‌گذاری برخوردار خواهند شد و معاملات زیادی به امضا خواهد رسید که چینی‌ها را مجبور خواهد کرد از بازار فناوری اسرائیل خارج شوند. به عقیده من، همکاری در عرصه امنیت نیز بروز خواهد کرد که برای ایران سودآور نیست».

توافق صلح اسرائیل و امارات متحدهٔ عربی توسط اسرائیل و امارات متحدهٔ عربی (امارات) در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ صورت گرفت. با امضای توافق‌نامه، امارات متحدهٔ عربی سومین کشور عربی پس از مصر در ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴ است، که با اسرائیل قرارداد صلح امضا می‌کند و همچنین نخستین کشور از کشورهای عربی خلیج فارس خواهد بود، که با انجام این کار روابط میان دو کشور را حل می‌کند. طبق شرایط این توافقنامه، اسرائیل ضمیمه‌کردن پیشنهادی کرانهٔ باختری را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала