سرمایه‌گذاری سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در تولید برق

© Sputnik / Shiva Abshenassرضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران
رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نیرو: قول داده‌ایم که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هر ۵۰ روز یک سد مخزنی افتتاح کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»،رضا اردکانیان، وزیر نیرو اظهار داشت که قول داده‌ایم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هر ۵۰ روز یک سد مخزنی افتتاح کنیم.

اردکانیان، پروژه بعدی را افتتاح نهمین نیروگاه گازی کشور عنوان کرد و افزود:«این نیروگاه در کرمانشاه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۲۳۷۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۰۹ مگاوات تولید برق به مدار این شبکه وارد شده است. امسال تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صرفاً در تولید برق داشته‌ایم. در هفت سال گذشته سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش برق سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در برخی سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده‌ایم. به طور متوسط سالانه ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به شبکه برق اضافه شده است.

شکسته شدن سد در روسیه  - اسپوتنیک ایران
شکسته شدن سد در روسیه

تاکنون ۴۲ مگاوات برق تجدیدپذیر با سرمایه بخش خصوصی در حوزه تولید برق خورشیدی به شبکه برق وارد شده است. همچنین پست ۲۳۰ کیلوولتی اردبیل نیز با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود.

مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌هایی که امروز در سه استان به بهره‌برداری می‌رسد ۳,۲۵۰ میلیارد تومان است. امسال ۲۰۰ طرح ساخت‌وسازی و ۲۵۰ طرح سازوکاری را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

روز گذشته کلنگ احداث اولین سد مجازی را در تهران با همکاری شهرداری تهران به زمین زدیم به این معنا که معادل سد امیرکبیر و سد کرج، از هدررفت آب جلوگیری کرده و منابع آب زیرزمینی در زمین باقی می‌ماند؛ این کار از فرونشست زمین نیز جلوگیری می‌کند. همچنین ۳۸۰ میلیون مترمکعب طی یک بازه ۱۰ ساله پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز تهران به شهرداری تحویل می‌دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала