واکنش یکی از توسعه‌دهندگان "عوامل نوویچوک" به ادعای مسمومیت ناوالنی با ماده‌ای از این دسته

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش یکی از توسعه‌دهندگان "عوامل نوویچوک" به ادعای مسمومیت ناوالنی با ماده‌ای از این دسته
واکنش یکی از توسعه‌دهندگان عوامل نوویچوک به ادعای مسمومیت ناوالنی با ماده‌ای از این دسته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از توسعه‌دهندگان عوامل نوویچوک به ادعای مطرح شده توسط دولت آلمان در خصوص مسمومیت الکسی ناوالنی با ماده‌ای از این دسته واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید رینک، از افرادی که به صورت مستقیم در توسعه عوامل نوویچوک نقش داشته است، اظهار داشت: علائم الکسی ناوالنی با مسمومیت با ماده سمی نوویچوک کاملا متفاوت است.

آلمان: ناوالنی با ماده‌ای از گروه گاز نوویچوک مسموم شده است - اسپوتنیک ایران
آلمان: ناوالنی با ماده‌ای از گروه گاز نوویچوک مسموم شده است

به گفته رینک، اگر از "عوامل نوویچوک" استفاده می‌شد، علائم مسمومیت کاملاً متفاوت بود: "تشنج و سایر علائم". وی همچنین افزود که استفاده از نوویچوک منجر به مرگ الکسی ناوالنی می‌شد و نه به کما رفتن او.

پیش از این استفان سایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز چهارشنبه اظهار داشت که متخصصین آزمایشگاه بوندس‌وهر (نیروی دفاعی آلمان) اعلام داشتند که الکسی ناوالنی با ماده‌ای از گروه عوامل نوویچوک مسموم شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این خصوص اظهار داشت: برلین در خصوص نتیجه‌گیری خود در مورد مسمومیت الکسی ناوالنی با نوویچوک، مسکو را مطلع نکرده است؛ روسیه چنین اطلاعاتی ندارد.

کابینه وزرای آلمان امروز سه شنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور سفیر روسیه در برلین را فرا می خواند و نتایج آزمایش مسمومیت ناوالنی را به وی اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала