عراقچی: هیچ‌ کدام از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند

© AFP 2023 / Atta Kenareعراقچی: هیچ‌ کدام از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند
عراقچی: هیچ‌ کدام از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد که اعضای برجام اعلام کرده‌اند که آمریکا را عضوی از برجام نمی‌دانند.

نماینده آمریکایی: با برگشت به برجام برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم - اسپوتنیک ایران
نماینده آمریکایی: با برگشت به برجام برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، اعلام کرد که کشورهای عضو برجام در نشست امروز قاطعانه با تصمیم آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده‌اند.

عباس عراقچی اظهار داشت: «کشورهای عضو برجام و همچنین اکثریت اعضای شورای امنیت هم در هنگامی که آمریکا قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را ارائه کرد و هم در زمانی که تلاش کرد این مکانیسم [بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران] را فعال کند، یکصدا با این اقدامات آمریکا مخالفت کردند.»

وی افزود: «طبیعتاً در نشست امروز اعضای برجام نیز این موضوع مهم‌ترین محور بحث بود و همه اعضای برجام بار دیگر تأکید کردند که آمریکا را یک کشور عضو و مشارکت‌کننده در برجام نمی‌شناسند و حق استفاده از سازوکارهای درون برجام یا قطعنامه 2231 که با برجام مرتبط است را برای آمریکا قائل نیستند. آنها تقاضای آمریکا برای به اصطلاح شروع این مکانیسم را بلااثر می‌دانند و معتقدند که این تقاضا نمی‌تواند مؤثر واقع شود و پیش برود.»

عراقچی در ادامه تصریح کرد: «این موضع یکپارچه پیام مهمی بود که اعضای برجام به جهانیان دادند تا همه بدانند که موضع کشورهای عضو برجام چیست. این موضع البته موضع اکثریت قاطع جامعه بین‌الملل و اعضای شورای امنیت نیز هست.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала