ترامپ چین را به پنهان کردن تعداد فوتی های کرونا متهم کرد

© REUTERS / Erin Scott ترامپ چین را به پنهان کردن تعداد فوتی های کرونا متهم کرد
ترامپ چین را به پنهان کردن تعداد فوتی های کرونا  متهم کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا اعلام کرد چین عمداً اطلاعات واقعی مربوط به موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا را در این کشور پنهان می کند.

به گزارش اسپوتنیک،  ترامپ این مطلب  را در مصاحبه با خبرنگاران شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ، که روز سه شنبه ، 2 سپتامبر پخش شد ، بیان کرد.

به گفته رهبر آمریكا ، چین در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذارد و خسارات ناشی از همه گیری بسیار بیشتر از آن است كه مردم تصور می كنند.

ترامپ اظهار داشت: "آنها ده ها هزار نفر را از دست داده اند. آنها بیش از هر کشور دیگر ضرر کرده اند ، فقط این را گزارش نمی دهند. "

در همان زمان ، ارباب کاخ سفید به سوال خبرنگار فاکس نیوز درمورد اینکه این اطلاعات را از کجا به دست آورده است ، پاسخ نداد.

Дональд Трамп с женой Меланией на вечере Sweet Charity Christina Applegate в Нью-Йорке  - اسپوتنیک ایران
ملانیا ترامپ پیروزی شوهرش بر کرونا را پیش بینی کرد

رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها تکرار کرده است که وی چین را مسئول شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا می داند و این امر  را دلیل عصبانیت روزافزون خود از چین خواند.

 رهبر آمریكا همچنین چین را مقصر افزایش بیكاری در کشور خود اعلام كرده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیشتر در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن از ماسک استفاده نموده، فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала