صدور شناسنامه برای فرزندان خانواده‌های ایرانی خارجی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شناسنامه ایران
شناسنامه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظرف مدت حداکثر سه روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه های امنیتی شناسنامه صادر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«ایسنا»، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ظرف مدت حداکثر ۳ روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه های امنیتی خبر داد.

وی در ادامه افزود:« آیین نامه این قانون توسط دولت تصویب و به استانداری ها ابلاغ شده است؛ در حقیقت متولی این موضوع استانداری ها هستند. سازمان ثبت احوال در دو مرحله در این مورد پاسخگو است، نخست زمانی که مادر ایرانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارد ادعا می کند ایرانی است و با تبعه خارجی ازدواج کرده است. در این مرحله استانداری از ما استعلام می کند که آیا این مادر ایرانی است یا خیر؟ که سازمان ثبت احوال بر اساس پرونده هایی که داریم اظهارنظر می کند.

Britney Spears - اسپوتنیک ایران
چه کسی فکر میکرد روزی نام خانوادگی فرزند بریتنی اسپیرز، اصغری شود +عکس، ویدئو

در مرحله بعدی پس از استعلام وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، پرونده تکمیل و تایید می شود و به سازمان ثبت احوال برای صدور شناسنامه داده خواهد شد.

اما تاکنون صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی نداشتیم چرا که این پروسه ۳ ماه زمان می برد درحالی که تاکنون ۲۰ روز آیین نامه ابلاغ شده است.

دستگاه های امنیتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه دو مرجعی هستند که ۳ ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند، لذا هنوز به مرحله ای نرسیده که پرونده ای به سازمان ثبت احوال داده شود. اما اگر پرونده ای به سازمان ارائه شود، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت یا سه روز شناسنامه صادر خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала