سفر سری نتانیاهو به امارات افشا شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سفر سری نتانیاهو به امارات افشا شد
سفر سری نتانیاهو به امارات افشا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی، یوسی کوهن رئیس سازمان موساد به همراه بنیامین نتانیاهو دو سال پیش به امارات سفر داشتند و محمد بن زاید ولیعهد امارات نیز از آن‌ها استقبال کرده است و از آن زمان روابط دو جانبه رو به توسعه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت، هواپیمایی که روز گذشته از تل آویو به مقصد ابوظبی پرواز کرد، اولین پرواز در نوع خود نبود و نتانیاهو نیز دو سال پیش به ابوظبی پرواز داشته است.

واکنش خطیب مسجدالاقصی به بند خاص در توافق امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
واکنش خطیب مسجدالاقصی به بند خاص در توافق امارات و اسرائیل

بنابراین گزارش، یوسی کوهن رئیس سازمان موساد، نیز در این سفر نتانیاهو را همراهی کرده و محمد بن زاید ولیعهد امارات نیز از آن‌ها استقبال کرده است و از آن زمان روابط دو جانبه رو به توسعه بوده اما اولین مقدمات توافق فعلی یک سال پیش در دیداری در واشنگتن صورت گرفت. در این دیدار مئیر بن شبات رئیس شورای امنیت اسرائیل، رون دریمر سفیر تل آویو در واشنگتن و نمایندگان امارات حضور داشتند.

به نوشته این روزنامه، دیدار نتانیاهو و بن زاید در یک فضای مثبت صورت گرفت و پس از دیدار نیز روابط دو طرف ادامه پیدا کرد.

این روزنامه اسرائیلی اشاره می کند که دفتر نتانیاهو حاضر به پاسخ ‌گویی و واکنش به این خبر نشده است، اما نتانیاهو روز دوشنبه در سخنانی گفت که با برخی رهبران کشورهای عربی دیدار داشته و مدعی شد: با بیش از آن‌چه تصور کنید با رهبران کشورهای عربی و اسلامی دیدار داشتم.

رئیس ‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ آگوست در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل و امارات به توافقی برای عادی‌سازی کامل روابط دست پیدا کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала