سرنوشت دلار به کجا ختم خواهد شد؟

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر دلار
دلار  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جروم پاول: قرار است نرخ تورم در محدوده دو درصدی نوسان کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت قرار است نرخ تورم در محدوده دو درصدی نوسان کند و اجازه داده نخواهد شد که اختلاف تورم با سطح دو درصدی هدف گذاری شده خیلی زیاد شود.

بانک مرکزی آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد راه همتایان خود در اروپا و ژاپن را در پیش گیرد و نرخ بهره را به سطح منفی برساند. سیاست گذاری قبلی تورمی از سال ۲۰۱۲ تاکنون چارچوب اصلی سیاست گذاری های پولی و مالی فدرال رزرو بوده است. پاول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ تورم بسیار پایین فعلی می تواند ریسک های محسوسی را متوجه اقتصاد کند، افزود: انتظار بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر این است که نرخ تورم را به سمت بالا سوق دهد.

تزریق صدها میلیارد دلار نقدینگی به اشکال مختلف هنوز نتوانسته است نیازهای بازارهای مالی را به طور کامل برطرف کند و نگرانی از طولانی تر شدن احیای رشد اقتصادی آمریکا باعث کاهش انگیزه معامله گران به نگهداری دلار شده است. هنوز شاخص های کلان اقتصادی زیادی بیانگر وضعیت بحرانی در آمریکا هستند.

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا مانع از کمک‌های بانک جهانی می‌شود؟

تعطیلی گسترده کسب و کارها و اخلال در زنجیره تجاری در نتیجه شیوع کرونا به طرز محسوسی روی عملکرد اقتصادی کشورهای اروپایی تاثیر گذاشته است تا جایی که مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۷ درصد کوچک شده که این رشد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان از زمان ثبت داده های رشد در سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۵.۲ درصد کمتر شده است.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۷ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۹۰ دلار رسید.

به عقیده شماری از تحلیل گران ارزی، اگرچه امکان ریزش دلار در ماه های آینده بالا است اما این ارز به عنوان ارز اصلی جهانی در موقعیت مستحکم تری از آن قرار دارد که انتظار سقوط آزاد آن را داشت. پاتریک شوویتس- مدیر دارایی بانک جی پی مورگان گفت: نرخ بهره در ژاپن و منطقه یورو منفی است و حمایت های خوبی به شکل اعتبار و تزریق نقدینگی در این کشورها انجام شده است اما نباید فراموش کرد اقتصاد آمریکا وضعیت بسیار بهتری از ژاپن و اروپا دارد و این در بلندمدت معادلات را به نفع دلار تغییر می دهد. 

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۰۵.۸۹۲  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۸۶۴ یوان چین اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала