رئیس سازمان بهداشت جهانی از بازگشایی کشورها پس از قرنطینه حمایت کرد

© REUTERS / Fabrice Coffriniرئیس سازمان بهداشت جهانی از بازگشایی کشورها پس از قرنطینه حمایت کرد
رئیس سازمان بهداشت جهانی از بازگشایی کشورها پس از قرنطینه حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت كه کشورهای جهان ملزم به انجام حداقل چهار مرحله اساسی قبل از بازگشت به زندگی عادی پس از کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت که از بازگشایی کشورها پس از قرنطینه مربوط به ویروس کرونا حمایت می کند و در عین حال نیز تاکید کرد که رعایت همه موارد احتیاطی برای جلوگیری از یک فاجعه ضروری است.

دستور ویژه روحانی به وزیر بهداشت ایران برای خرید واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
دستور ویژه روحانی به وزیر بهداشت ایران برای خرید واکسن کرونا

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی به طور کامل از تلاشهای کشورها برای بازگشایی اقتصادی و اجتماعی پشتیبانی می كند. ما می خواهیم شاهد بازگشت کودکان به مدارس و افراد به شغل خود باشیم. اما ما می خواهیم این اتفاق را با خیال راحت ببینیم ... هرچه کشورها بیشتر در زمینه کنترل ویروس فعالیت کنند می توانند بازگشایی بیشتری انجام دهند. اما باز گشایی بدون كنترل فاجعه است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت كه کشورهای جهان ملزم به انجام حداقل چهار مرحله اساسی قبل از بازگشت به زندگی عادی پس از کرونا هستند. ابتدا لازم است انتقال ویروس در گروههای بزرگ مردمی محدود شود. چنین مواردی از آلودگی به ویروس کرونا در رویدادهای جمعی، از جمله در کلوپ های شبانه، استادیوم ها و همچنین در جلسات مذهبی ایجاد می شود.

ثانیاً برای کاهش میزان مرگ و میر باید از گروه های آسیب پذیر در برابر ویروس محافظت شود. در مرحله بعدی هر شهروند باید از تجهیزات محافظتی استفاده کند، فاصله ایمن را حفظ کند و دست های خود را بشوید. همچنین مقامات کشورها باید اقدامات لازم را برای شناسایی، جداسازی، آزمایش و معالجه بیماران و همچنین ردیابی افرادی که با آنها تماس گرفته اند، انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала