فرمانده نیروی پدافند هوایی:آسمان منطقه را رصد می‌کنیم

© Sputnik / Arash Dorudi پهپاد
 پهپاد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیشرفت ۱۶۰۰ درصدی در پهپاد داریم.

به گزارش اسپوتنیک به مقل از خبرگزاری «مهر»، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت که پدافند هوایی بیش از ۱۰۰ سال است که تشکیل شده است و بعد از اینکه هواپیماها در جنگ جهانی اول استفاده شدند، نیاز به تأسیس پدافند هوایی احساس و بعد از جنگ جهانی اول تشکیل شد.

 ایران به دلیل کرونا در مسابقات بازی های ارتش جام دریا در آذربایجان شرکت نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران به دلیل کرونا در مسابقات بازی های ارتش ها "جام دریا" در آذربایجان شرکت نخواهد کرد

وی در ادامه افزود:«در این سال‌ها با وجود تحریم‌، فشار و تهدید پدافند هوایی بیش از ۱۰۰ درصد شکوفایی و نوآوری و پیشرفت داشته است، امروز سامانه‌های راداری و کشف و شناسایی قادر هستند علاوه بر پایش آسمان ایران می‌توانند حتی دشمنان و تحرکات آنها در منطقه و آن سوی مرزهای کشور را رصد کنیم، این رادارها با همکاری و کار مشترک و جهادی نیروی پدافند هوایی، وزارت دفاع و مراکز علمی تخصصی صورت گرفته است. ما امروز بر لبه فناوری و تجهیزات دنیا در حال حرکت هستیم و در حوزه درگیری نیز نسبت به گذشته بیش از ۱۶۰ درصد افزایش فناوری داشته‌ایم.

سامانه درگیری ما در حوزه ارتفاع پست و متوسط مانند سامانه‌های مرصاد، تلاش و ۱۵ خرداد و سامانه‌های ارتفاعات بلند ما سامانه باور ۳۷۳ داریم که از آنها استفاده می‌کنیم. اینها تجهیزاتی است که در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند با تجهیزات به روز دنیا برابری کند و در برخی موارد حتی از آنها پیشرفته‌تر هستند.

در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین پیشرفت هزار و ششصد درصدی داشتیم و امروز می‌توانیم بر اساس نیاز هر پرنده‌ای را تولید کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала