پنج پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار اجرا می‌شود

© Sputnik / Shiva Abshenasبندر چابهار ایران
بندر چابهار ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با بیش از 460 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم 708 نفر در دست اجرا است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با بیش از 460 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم 708 نفر در دست اجرا است.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:«پروژه‌های عمرانی و تجهیزاتی متعددی از سال گذشته در بندر در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسب و جلوتر از برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. پروژه‌های پوشش رادیویی سواحل استان در منطقه A1 دریایی و برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار جلوتر از برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نفتکش های حامل سوخت ایرانی به کدامین بندر می روند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نفتکش های حامل سوخت ایرانی به کدامین بندر می روند؟

پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به‌عنوان بلندترین و پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر کشور یکی از این پروژه‌هاست که با پیشرفت فیزیکی تقریباً 48 درصد و سه درصد بیش از برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است. این پروژه با اعتبار اولیه 28 میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی مستقیم 100 نفر در بندر شهید کلانتری چابهار در حال احداث است.

همه تلاش تیم فنی بر این است که این پروژه مهم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. اجرای این پروژه ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم 50 نفر را فراهم کرده است. اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان است که با تکمیل، احداث و تجهیز چهار سایت unmanned در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید ایستگاه مرکزی MRCC بندر شهید بهشتی، منطقه A1 دریایی به‌طول 540 کیلومتر به‌طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت.

پروژه‌های دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی، اطفاء حریق و احداث شبکه آبیاری قطره‌ای، تعمیرات اساسی دو باب انبار بندر شهید بهشتی، احداث سیستم شبکه اعلان حریق در اماکن بندری و بازسازی و تأمین قطعات یدکی یک دستگاه جرثقیل PPM از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала