نتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین ابتکار صلح واقع بینانه خواند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین ابتکار صلح واقع بینانه خواند
نتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین ابتکار صلح واقع بینانه خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل طرح صلح خاورمیانه رئیس جمهور آمریکا را اولین ابتکار صلح واقع بینانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست وزیری اسرائیل روز یکشنبه اعلام داشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل معتقد است که طرح حل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده است، نخستین ابتکار صلح واقع بینانه است.

قدردانی نتانیاهو از سه اقدام ضد ایرانی اخیر ترامپ - اسپوتنیک ایران
قدردانی نتانیاهو از سه اقدام ضد ایرانی اخیر ترامپ

دفتر نخست وزیری اسرائیل به نقل از نتانیاهو اعلام کرد: طرح ترامپ اولین ابتکار عمل واقع بینانه برای صلح بین اسرائیل و فلسطین است. اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مجبور نیستند خانه‌های خود را ترک کنند.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ ژانویه همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که طبق آن اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند.طبق این طرح فلسطین یک کشور غیر نظامی خواهد بود که از کنترل مرزها و حریم هوایی خود محروم می باشد.  پایتخت پیشنهادی فلسطین روستای بودیس، واقع در حومه اورشلیم شرقی اعلام شده است. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала