ماجرای حکم تخلیه و اتفاقات اخیر در روستای ابوالفضل اهواز +عکس، ویدئو

© Sputnikخوزستان
خوزستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیری عوامل اجرائیات شهرداری اهواز با اهالی روستای ابوالفضل برای تخریب خانه‌های آنان مورد انتقاد گسترده کاربران در صفحات اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی است که ساکنان روستای ابوالفضل اهواز با حکم بنیاد مستضعفان که ادعای مالکیت خانه‌هایشان را دارد، مواجه شده‌اند و به تازگی ویدئوهایی از درگیری اهالی و امام جماعت این روستا با نیرو‌های انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری به علت تخریب برخی خانه‌های روستا در فضای مجازی منتشر می‌شود که با واکنش‌های تند کاربران همراه شده است.

سید یوسف موسوی امام جماعت روستای ابوالفضل در این‌باره عنوان می‌کند: «از آنجایی که جزئیات تخریب برای اهالی مبهم بود، همین مسئله باعث شد درگیری بین مردم و نیرو‌های انتظامی پیش آید. مشکل اهالی روستای ابوالفضل باید حل شود و نیاز است برای رفع این مسئله، جلسه‌ای با حضور مقامات مسئول برگزار شود تا این مشکل ریشه‌ای حل شود.»

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر خوزستان (@khouzestan_today) on

روابط عمومی بنیاد مستضعفان نیز در متنی توضیحات در این‌باره عنوان کرد که با توجه به تصرفات صورت گرفته طی سالیان گذشته در اراضی زردشت اهواز که باعث سوءاستفاده‌هایی از خانواده‌های نیازمند و محروم ساکن در این اراضی شد، مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند.

View this post on Instagram

A post shared by اهوازعرب (@ahwaz._arab) on

به علت اتفاقات اخیر بنیاد مستضعفان درخواست توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد تا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درخصوص این اراضی، انجام شود.

View this post on Instagram

A post shared by توییتر گرام (@twitter.geram1) on

کاربران بسیاری با محکوم کردن اقدام بنیاد مستضعفان در دفاع از اهالی روستای ابوالفضل واکنش نشان می‌دهند و معتقدند اگر این اراضی می‌بایست تخلیه شود چرا پس از سه دهه به سراغ آن آمده‌اند آیا مظلوم‌تر از خوزستانی‌ها که از جان و مال خود در جنگ تحمیلی گذشته‌اند پیدا نمی‌کنند. مشکلات هفت تپه، غیزانیه، ماهشهر و بی‌توجهی به هزاران مشکل مردم خوزستان کم بود که اکنون مردم روستا ابوالفضل را در چنین شرایط اقتصادی و در بحبوحه‌ی کرونا تحت فشار قرار می‌دهید؟!

View this post on Instagram

#روستای_ابوالفضل #شهرک_ابوالفضل #هفت_تپه #غیزانیه #ماهشهر

A post shared by twit_ir (@twit.ir) on

بسیاری از کاربران این اتفاقات را به دلیل استاندار و مسئولان بی‌لیاقت خوزستانی می‌دانند که مردم استان را بی‌نصیب از ثروث خودش کرده‌ است. کاربرانی از بنیاد مستضعفان با نام بنیاد مستضعف‌خواری یاد می‌کنند و عنوان می‌کنند موارد بسیاری از چنین اقدامات بنیاد مستضعفان مشاهده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала