آزمایش جدید ترین موشک های نصب شده در داخل جنگنده روسی سوخو 57

© Screenshot: RTآزمایش جدید ترین موشک های نصب شده در داخل جنگنده روسی سوخو 57
آزمایش جدید ترین موشک های نصب شده در داخل جنگنده روسی سوخو 57  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس اوبنوسوف ، مدیر کل شرکت روسی "تسلیحات موشکی تاکتیکی" اعلام کرد جنگنده نسل پنجم سوخو 57 Su-57)) در جریان آزمایشات قریب الوقوع از جدیدترین موشک های نصب شده در داخل این هواپیمای جنگی استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اوبنوسوف  در توضیح گفت علت نصب موشک ها در داخل سوخو 57  این است که قابلیت رادارگریزی این جنگنده بیشتر شود و خاطرنشان ساخت مشخصات موشک ها و وزن آنها به چنان صورتی طراحی شده که قابل نصب در داخل هواپیما باشند اما در این رابطه کارآیی آنها کمتر نشده است.

سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط شرکت سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم فرماندهی و کنترل دشمن طراحی شده است.

پرواز  جنگنده های روسی سوخو 57  در حالات گوناگون + فیلم   - اسپوتنیک ایران
پرواز جنگنده های روسی سوخو 57 در حالات گوناگون + فیلم

جنگنده «سوخو-57» مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در فاصله بسیار دور را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های  دوربرد از نوع «هوا- هوا» و « هوا-زمین» منهدم می شود .

سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 به آسمان بلند شد و تست های مربوطه در خاوردور انجام گردید. سوخو 57 در فوریه سال 2018 در سوریه موشک های کروز شلیک کرد.

قرارداد تأمین 76 فروند جنگنده سوخو 57 برای  نیروهای هوافضای روسیه در سال 2019 امضا شد. در حال حاضر آزمایشات این هواپیما در حال انجام است که طی آن عملکرد سیستم ها و همچنین حالت های عملکرد موتور مرحله دوم آن بررسی می شود. وزارت دفاع بارها اعلام کرده است که سوخو 57 با موفقیت آزمایش هایی را در سوریه پشت سر گذاشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала