امارات تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو کرد

© REUTERS / NIR ELIASامارات تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو کرد
امارات تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری دولتی امارات روز شنبه گزارش داد ، خلیفه بن زید آل نهیان ، رهبر امارات متحده عربی ، فرمان لغو تحریم اقتصادی اسرائیل را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این تصمیم  به دنبال عادی سازی روابط دو کشور گرفته شده و طبق آن شرکت های اماراتی اجازه تجارت با اسرائیل را دریافت کردند.

داستان طولانی امارات و اسرائیل به روایت یک مامور موساد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
داستان طولانی امارات و اسرائیل به روایت یک مامور موساد

در خبر منتشره از سوی خبرگزاری دولتی امارات آمده است: "رهبر  امارات متحده عربی با صدور فرمان شماره 4 سال 2020 ، قانون فدرال شماره 15 سال 1972 را در مورد تحریم اسرائیل و تحریم های مربوطه را مطابق با اعلام پیمان صلح با اسرائیل لغو کرد."

 طبق فرمان جدید اکنون شرکت ها و کارآفرینان منفرد  در امارات متحده عربی مجاز به انجام معاملات تجاری و مالی با شرکت های اسرائیلی هستند ، اسرائیل می تواند هر کالا و محصولی را به امارات وارد کرده و در خاک این کشور عربی تجارت کند.

پیش از این ، اسرائیل و امارات توافق کردند که روابط دو کشور را کاملاً عادی کنند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده آمریکا گفته شده است که اسرائیل طبق شرایط توافق خود با امارات ، اجرای تصمیم گسترش حاکمیت تل آویو به سرزمین های کرانه باختری را به طور موقت به تعویق می اندازد. همچنین ، طی هفته های آینده ، اسرائیل و امارات چند توافق نامه را در زمینه سرمایه گذاری، گردشگری ، پروازهای مستقیم ، امنیت ، ارتباطات از راه دور و سایر موارد به امضا می رسانند. رهبری فلسطین از مخالفت شدید خود با توافق سه جانبه و محکوم کردن آن خبر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала