تست بزاق برای پیش بینی سکته قلبی

© Depositphotos.com / Yacobchuk1تست بزاق برای پیش بینی سکته قلبی
تست بزاق برای پیش بینی سکته قلبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان با استفاده از یک تکنیک جدید توانستند پروتئین موسوم به تروپونین را از نمونه بزاق داوطلبان مبتلا به بیماری‌های قلبی استخراج کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس‌دیلی، در صورتی که این آزمایش اولیه، در بررسی‌های بعدی مورد تایید قرار گیرد، موجب افزایش قابل توجه سرعت تشخیص مشکلات قلبی و عروقی و به ویژه پیش‌بینی وقوع حمله قلبی در این بیماران خواهد شد.

 

به گفته محققان نتایج این آزمایش تنها در 10 دقیقه آماده می‌شود و با وجود این که برای اطمینان از کارکرد صحیح این آزمایش، تحقیقات بیشتری لازم است، یک ابزار بسیار کارآمد و ارزان قیمت برای پیش بینی احتمال وقوع حمله قلبی در بیماران مبتلا به عوارض قلبی و عروقی محسوب می‌شود.

قرار است نحوه انجام این آزمایش شبیه به آزمایش بارداری باشد و صرفا مثبت یا منفی بودن نتیجه را در چند دقیقه اعلام کند. این تحقیقات هنوز در مرحله بازبینی برای انتشار قرار دارد و اخیرا در کنگره سالانه انجمن قلب اروپا ارائه شده است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала