توضیحات پنتاگون درباره برخورد نظامیان روسیه و امریکا در سوریه

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAتوضیحات پنتاگون درباره برخورد نظامیان روسیه و امریکا در سوریه
توضیحات پنتاگون درباره برخورد نظامیان روسیه و امریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون در مورد برخورد نظامیان روسیه و ایالات متحده در سوریه ایالات متحده اظهار نظر کرده و خاطرنشان ساخت که انتظار دارد دو کشور به "سازوكارهای رفع اختلاف" برگردند.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب در بیانیه جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون بیان شده که در وب سایت وزارت دفاع امریکا منتشر شده است.

هافمن گفت:  "ما به طرف روسی اطلاع دادیم که رفتار آنها خطرناک و غیر قابل قبول است. ما مشتاقانه منتظر بازگشت به سازوكارهای رفع اختلاف در روسیه طبق قواعد تخصصی مقرر هستیم و این حق را برای خود محفوظ می داریم که در صورت به خطر افتادن امنیت نیروهای ما ، دفاع کنیم ".

وی همچنین از ارتش آمریكا برای پاسخ صحیح "در جریان این دیوار این نشست دشوار ، نشان دادن برخورد حرفه ای و خویشتنداری" تشكر كرد.

جزئیات قضیه برخورد با نظامیان آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
جزئیات قضیه برخورد با نظامیان آمریکایی در سوریه + ویدئو

پیش از این ، پنتاگون و فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرده بودند. سرهنگ الکسی پوسونکو ، رئیس مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه ، اظهار داشت روز سه شنبه ، 25 اوت هنگام گشت زنی نیروهای روسیه در سوریه ، دو خودروی زرهی ایالات متحده کاروان نظامی روسیه را تعقیب کردند.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه 27 اوت در یک مکالمه تلفنی با مارک میل،رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده گفت که ائتلاف بین المللی در سوریه از عبور کاروان نظامی روسیه خبر داشت.

در تاریخ 26 اوت ویدئویی منتشر شد که نشان می دهد چگونه یک نفربر زرهی روسی (BTR-82A) به خودروی نظامی آمریکایی در منطقه دریک سوریه برخورد می کند. این اتفاق پس از آن افتاد که ماشین های زرهی آمریکا نفربر زرهی روسی روسیه را بستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала