آمریکا با اعزام یک زیردریایی مخفی به روسیه "سیگنال" ارسال کرد

CC0 / U.S. Naval Sea Systems Command / Художественное изображение американской субмарины типа «Колумбия»
Художественное изображение американской субмарины типа «Колумбия» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پورتال آمریکایی The Drive می نویسد: ایالات متحده با اعزام زیردریایی مخفی USS Seawolf به سواحل نروژ "به کرملین سیگنال" ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، نیروی دریایی ایالات متحده، ورود زیردریایی USS Seawolf را به بندر ترومسیو نروژی اعلام کرد و  دیرتر عکس های زیردریایی آمریکایی در این بندر منتشر شد. دریادار آنتونی کارولو اظهار داشت استقرار این زیردریایی "توانایی های جنگ در زیر دریا را که قبلاً نیز زیاد بود " به میزان بازهم بیشتری افزایش داده و "تعهد مستمر ایالات متحده" را برای تامین امنیت دریایی و بازدارندگی در سراسر منطقه نشان می دهد.

The Drive خاطرنشان می سازد چنین اعلام  گسترده محل استقرار یک زیردریایی مخفی یک کار غیر معمول است. به گفته کریس کاواس روزنامه نگار کارشناس در امور نیروی دریایی ، عکس های زیردریایی USS Seawolf از بندر ترومسیو اولین عکس های این زیردریایی آمریکایی طی پنج سال گذشته است.

چرا زیردریایی روسیه در نزدیکی سواحل آمریکا ظاهر شد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا زیردریایی روسیه در نزدیکی سواحل آمریکا ظاهر شد؟

به گفته نویسنده مقاله The Drive ، همه اینها از تمایل واشنگتن برای ارسال "سیگنال روشنی به روسیه" حکایت دارد. در این مقاله خاطرنشان می شود ترومسیو در نزدیکی مسیر زیردریایی های روسیه واقع شده است. قبل از این انتقال Seawolf ، مدت چندین سال بود که فعالیت نیروی دریایی روسیه در منطقه افزایش یافته بود. علاوه بر این ، روزنامه در ژوئن سال جاری ، ناوگان شمالی روسیه رسماً اولین زیردریایی هسته ای کلاس Borei-A  به نام "کنیاز ولادیمیر" را دریافت کرد.

در این مقاله همچنین اشاره شده است كه اندكی پس از ورود زیردریایی  Seawolf به بندر ترومسیو ، شش بمب افكن استراتژیك B-52H آمریكا كه توانایی حمل سلاح هسته ای را دارند ، در تمرینات با جنگنده های نیروی هوایی نروژ شركت کردند . به نظر نویسنده این مقاله ، به نظر می رسد این "سیگنالی است که مستقیماً به مسکو ارسال می شود".

زیردریایی Seawolf و دیگر زیردریایی های طرح  Connecticut از جمله زیردریایی "جیمی کارتر" در سال 1983 به عنوان زیردریایی های اتمی تهاجمی چند منظوره ساخته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала