اعزام نظامیان سعودی از عراق به پایگاه امریکا در سوریه

© AFP 2023 / Khaled Desoukiاعزام نظامیان سعودی از عراق به پایگاه امریکا در سوریه
اعزام نظامیان سعودی از عراق به پایگاه امریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه الوطن، چاپ سوریه می نویسد عربستان سعودی یک گروه از نیروهای مسلح خود را از عراق به پایگاه شدادی در استان الحسکه سوریه منتقل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه اطلاع داده است  نظامیان  عربستان سعودی به همراه  کاروان نظامی آمریكا كه از پایگاه نظامی تاجی در عراق خارج شده ، وارد این پایگاه گردیده است.

از سال 2014 ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بهانه عملیات نظامی علیه داعش در سوریه و عراق ، حضور دارد و در شمال سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور فعالیت می کند. دمشق اقدامات آمریكا را اشغال می خواند و كنترل میادین نفتی و گازی در سوریه را دلیل اصلی حضور سربازان آمریكایی می داند.

برنامه هسته ای عربستان؛ ریاض به دنبال چیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
برنامه هسته ای عربستان؛ ریاض به دنبال چیست

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا بتازگی اعلام کرد چهار سال پیش وقتی رئیس جمهور شد ، خاورمیانه در هرج و مرج بود ، اما اکنون به لطف اقدامات او ، اوضاع در آنجا بهتر شده است.

ترامپ در سخنرانی در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه آمریکا گفت: "هنگامی که من رئیس جمهور شدم ، خاورمیانه در هرج و مرج بود ، داعش (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) حاکم بود ، ایران در اوج قدرت خود بود و در افغانستان جنگ بود."

ترامپ افزود: "من از معامله وحشتناک با ایران خارج شدم ، برخلاف بسیاری از روسای جمهور قبل از من ، به قول های خود عمل کردم و اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل کردم."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала