آلمان: آمریکا برای تحریم گسترده ایران با وتو چین و روسیه مواجه می شود

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان: آمریکا برای تحریم گسترده ایران با وتو چین و روسیه مواجه می شود
 آلمان: آمریکا برای تحریم گسترده ایران با وتو چین و روسیه مواجه می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان اعلام نمود که واشنگتن به دنبال تحریم گسترده علیه ایران است که مطمئنا" با وتوی چین و روسیه رو به رو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ايرنا، هایکو ماس وزیر امور خارجه المان در دیدار با همتای اسرائیلی خود در خصوص مسئله ایران در برلین اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا به یک راه‌حل دیپلماتیک برسیم .نگاه آلمان همچنان به برنامه برجام با ایران در سال ۲۰۱۵ است که نوید مشوق‌های اقتصادی به این کشور در ازای محدود کردن برنامه هسته ای است.

حضور معاون وزیر خارجه روسیه در کمیسیون برجام در وین - اسپوتنیک ایران
حضور معاون وزیر خارجه روسیه در کمیسیون برجام در وین

در این راستا آسوشیتدپرس نوشت: آلمان هنوز توافق برجسته 2015 بین تهران و قدرت‌های جهان را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به هسته‌ای این کشور می داند.
ماس در ائامه گفت: نگرانی‌های خارج از توافق هسته‌ای مانند برنامه موشکی بالستیک ایران، نفوذ در سوریه،‌لبنان و عراق باید برطرف شود. ما می‌خواهیم برجام حفظ تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود. ما در مورد ایران ساده‌لوح نیستیم.می‌دانیم که نقش خطرناکی ایفا می‌کند.
وزیر خارجه اسرائيل نيز در اين راستا گفت: ما از کشورهای اروپایی و نه فقط آلمان می‌خواهیم که مانع این امر شوند که برای ثبات منطقه مفید نیست.
یادآور می شود تقریباً كل شورای امنیت معتقد است كه آمریكا حق ندارد مكانیزم احیای تحریم ها علیه ایران را به کار بیندازد زیرا از برجام خارج شده است. قطعنامه شماره 2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات این کشور طبق برجام است. این مکانیسم از سال 2015 به مدت 10 سال اعتبار دارد. این قطعنامه پیش بینی می کند که اگر در این دوره هرگونه تخلف جدی از طرف ایران صورت بگیرد، این کشور تنها در صورت تصویب قطعنامه مربوطه در شورای امنیت سازمان ملل قادر به جلوگیری از تمدید تحریم ها خواهد بود. اگر حداقل یکی از اعضای دائم شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه ای مخالفت کند، تحریم ها به طور خودکار ظرف 30 روز تمدید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала