وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد آمریکا برای از سرگیری تحریم های ایران هیچ چشم اندازی ندارد

© AFP 2023 / Alexander Nemenovوزارت خارجه روسیه: پیشنهاد آمریکا برای از سرگیری تحریم های ایران هیچ چشم اندازی ندارد
وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد آمریکا برای از سرگیری تحریم های ایران هیچ چشم اندازی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتکار آمریکا برای ازسرگیری تحریم ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل حمایت نشد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: «  ابتکار آمریکا برای از سرگیری تحریم ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نشد: به آمریکایی ها پوچی قانونی و رویه چنین اقداماتی را نشان دادند، اقداماتی که نه چشم اندازی و نه عواقب قانونی دارند.»

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی مثبت پیشنهاد برگزاری اجلاس ایران
 - اسپوتنیک ایران
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی مثبت پیشنهاد برگزاری اجلاس ایران

در اطلاعیه وزارت خارجه در ارتباط با واکنش منفی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تلاش آمریکا به منظور از سرگیری تحریم ها علیه ایران آمده است: « همکاران آمریکایی امکان متقاعد کردن را داشتند که جامعه جهانی قاطعانه درخواست آنها را برای به کارگیری مکانیزم ماشه رد کرد. »

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: « تلاش واشنگتن برای تحمیل قرائت نادرست خودشان برای قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به جهان و در رفتن از مسئولیت برای نقض آشکار و فاحش وظایف شان در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت و درک نمی شود. چند روز پیش رئیس شورای امنیت سیگنال های رسمی و روشنی از طرف اعضای شورای امنیت دریافت کرد که گواه عدم شناخت آنها از حق آمریکا مبنی بر آغاز روند اعاده تحریم ها علیه ایران بود. به طرف آمریکایی آشکارا پوچی قانونی و رویه ی اقداماتشان نشان داده شد که هیچ وجه مشترکی با برنامه حمایت صلح و امنیت بین المللی نداشته و برای همین نمی توانند قطع نامه ای را که مدت ها پیش منقضی شده به کار بیاندازند. بدین ترتیب ابتکار آمریکا هیچ چشم انداز و عواقب قانونی ندارد.»

وزارت خارجه روسیه در خاتمه افزود : « آمریکایی که در واقعیت تنها مانده همچنان درباره رهبری خود می گوید. بدیهی است که راه انتخاب شده آنها راه نادیده گرفتن واقعیت هاست و تنها به وخیم شدن اوضاع منجر می شود. از واشنگتن می خواهیم که به این امر توجه کرده و به راه درست بازگردد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала