ساخت دستگاهی در روسیه برای تشخیص ویروس کرونا در هوا + عکس

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت دستگاهی در روسیه برای تشخیص ویروس کرونا در هوا
ساخت دستگاهی در روسیه برای تشخیص ویروس کرونا در هوا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر نوویكوف ، مدیر كل یکی از کارخانه های وابسته به موسسه "روس تک" در شهر کراسنوگورسک روسیه به نام کارخانه "زورف" در همایش ارتش -2020 اولین دستگاه در روسیه برای شناسایی ویروس ها از جمله نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در هوا را ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس روس گفت دستگاه بیولوژیکی پزشکی جدید به نام "Detector-BIO" قادر است وجود نه تنها ویروس ها از جمله ویروس کرونا ، بلکه باکتری ها و سموم را نیز تشخیص دهد.

نوویکوف گفت: "این یک طرح  مشترک به همراه  مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، وابسته به وزارت بهداشت فدراسیون روسیه است. با استفاده از این دستگاه ، تجزیه و تحلیل اتوماتیک نمونه هوا بسته به غلظت عوامل بیماری زا و سایر عوامل از 10 تا 30 دقیقه طول می کشد."

​آزمایش های دولتی این دستگاه در ماه ژوئن به اتمام رسیده است و گواهینامه اختراع برای آن هنوز آماده نیست و بنابراین صحبت درباره دریافت سفارشات برای خرید چنین دستگاهی خیلی زود است. مدیر کل کارخانه سازنده گفت: "با این وجود ، ما حداکثر آمادگی را داریم و در صورت لزوم ، آماده تولید به اندازه نیاز مشتریان  خواهیم بود . مهم است که این دستگاه بتواند در برابر عوامل بیماری زای مختلف در هوا واکنش نشان دهد ، بنابراین می توان از آن هم برای اهداف غیرنظامی و هم برای اطمینان از امنیت بیولوژیکی استفاده کرد."

Detector-BIO یک دستگاه منحصر به فرد و بی نظیر ساخت روسیه بوده و  قادر است بطور همزمان تا 86 عامل عفونت و بیماری زا  از نوع ویروسی و باکتریایی و همچنین سموم موجود در هوای اطراف را تشخیص دهد. تشخیص با دو روش مستقل "واکنش زنجیره ای پلیمری" و "ایمونوفلورسانس" انجام می شود. این دستگاه برای تأمین ایمنی در مکان های شلوغ ، هنگام برگزاری مراسم پرجمعیت عمومی ، در تاسیسات زیرساختی ، مترو ، فرودگاه ها ، ایستگاه های راه آهن وشبکه های  حمل و نقل طراحی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала