قزاقستان توافق‌نامه خرید واکسن اسپوتنیک-وی را با روسیه امضاء کرد

© Flickr / Alex J. Butlerقزاقستان توافق‌نامه خرید واکسن اسپوتنیک-وی را با روسیه امضاء کرد
قزاقستان توافق‌نامه خرید واکسن اسپوتنیک-وی را با روسیه امضاء کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت وارد کننده دارو در قزاقستان توافقنامه خرید واکسن کرونا Sputnik-V را با صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه امضاء نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دولت قزاقستان اعلام کرد که شرکت  SK-Pharmacy به عنوان تنها شرکت توزیع کننده دارو دراین کشور، با شرکت سرمایه گذاری مستقیم روسی، توافق‌نامه همکاری در خصوص تخصیص حجم تضمین شده واکسن روسی اسپوتنیک وی کرونا را پس از سپری کردن همه مراحل آزمایشی، به امضاء رسانید.

Дональд Трамп с женой Меланией на вечере Sweet Charity Christina Applegate в Нью-Йорке  - اسپوتنیک ایران
ملانیا ترامپ پیروزی شوهرش بر کرونا را پیش بینی کرد

به گزارش سرویس مطبوعاتی قزاقستان، این سند در سفر کاری یک هیئت دولت قزاقستان به پایتخت روسیه امضا شد. مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" آماده تولید حجم مورد نیاز برای قزاقستان را تاکید نموده است.

خاطر نشان می‌گردد که ایمن سازی واکسن برای قزاقستانی های که بیشتر در معرض خطر قرار دارند  بصورت رایگان و داوطلبانه و تنها پس از گذراندن کلیه مراحل آزمایشات بالینی واکسن امکان پذیر است.

بنابر داده‌های اخیر وزارت بهداشت قزاقستان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 103 هزار و 815 نفر رسیده است. از این میان 86 هزار و 450 تن بهبود و هزار و 415 نفر دیگر بر اثر این بیماری جان‌باختند.

علاوه بر این، طبق داده‌های مقامات بهداشتی قزاقستان تعداد مبتلایان به بیماری ذات الریه با علائم کرونا در این کشور به 20 هزار و 451 تن رسیده است. تاکنون از این نوع بیماری 237 شهروند قزاقستان فوت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала