رسانه چینی: شورای امنیت بار دیگر به آمریکا نه گفت

© AFP 2023 / Timothy A. Claryرسانه چینی: شورای امنیت بار دیگر به آمریکا نه گفت
رسانه چینی: شورای امنیت بار دیگر به آمریکا نه گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساوت چاینا مورنینگ پست در مقاله ای نوشت که شورای امنیت با رد درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، یک بار دیگر به صورت یکپارچه در برابر واشنگتن ایستاد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی ساوت چاینا در خصوص رد طرح ماشه توسط شورای امنیت درباره پرونده ایران نوشت: شورای امنیت با رد درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، یک بار دیگر به صورت یکپارچه در برابر واشنگتن ایستاد و هر اقدامی از سوی این کشور را برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران منتفی دانست.

 نبنزیا: بیشتر اعضای شورای امنیت تلاش آمریکا علیه ایران را رد می کنند - اسپوتنیک ایران
نبنزیا: بیشتر اعضای شورای امنیت تلاش آمریکا علیه ایران را رد می کنند

ساوت چاینا مورنینگ پست با اشاره به اینکه واکنش شورای امنیت به درخواست فعال سازی "مکانیسم ماشه" مقام های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را بشدت خشمگین کرده است تاکید کرد:  "با وجود همه تحرکات آمریکا، ریاست دوره ای شورای امنیت تقاضای این کشور برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را رد کرد".

نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را در ماه آگوست بر عهده دارد اعلام کرد که در شورای امنیت سازمان ملل هیچ اجماعی درباره موضوع تحریم ها علیه ایران وجود ندارد.

این روزنامه چینی اضافه کرد: با توجه به اظهارات وی، شورای امنیت دیگر دستکم تا زمانی که اندونزی ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد اقدامی درباره درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه انجام نخواهد داد و نیجر که ماه سپتامبر ریاست دوره ای این شورا برعهده می گیرد خود در کنار چند کشور دیگر در نامه ای تاکید کرده است آمریکا هیچ حقی برای اقدام علیه ایران در این زمینه ندارد زیرا عضو برجام نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала