مخالفت دوباره اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات

© Photo / Pixabay / Skeezeمخالفت دوباره اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات
مخالفت دوباره اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک وزیر اسرائیلی طی مصاحبه رادیویی تاکید کرد که با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف ۳۵ به هرکشور خاورمیانه و از جمله امارات مخالفیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تساحی هنگبی، وزیر امور شهرک‌سازی اسرائیل گفت: ما مخالف فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌‌های پیشرفته اف 35 به هرکشوری در خاورمیانه از جمله امارات هستیم؛ چه میان ما با آنها صلح برقرار باشد و چه نباشد.

هنگبی که وابسته به حزب لیکود و یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است در ادامه یک گفتگوی رادیویی اظهار داشت: این موضع ماست و پیش از این اعلام کردیم و هفته‌های اخیر نیز درباره آن توضیح دادیم.

اختلاف در اسرائیل بر سر موضوع همکاری نظامی و فنی با امارات  - اسپوتنیک ایران
اختلاف در اسرائیل بر سر موضوع همکاری نظامی و فنی با امارات

این وزیر اسرائیلی در ادامه تصریح کرد: حتی اگر ایالات متحده با وجود مخالفت اسرائیل اقدام به فروش جنگنده های پیشرفته اف 35 به امارات کند٬ اسرائیل راهی برای تضمین برتری نظامی خود در منطقه خواهد یافت.

تساحی هنگبی همچنین به معامله اف35 میان ترکیه و آمریکا که به دلیل خرید سامانه‌های پدافندی اس-400روسیه توسط ترکیه لغو شده بود٬ اشاره کرد.

وی در ادامه همچنین تاکید کرد که معامله فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات شامل بندهای توافق عادی‌سازی نبوده است.

در دو روز گذشته همچنین رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که امارات دیدار قریب‌الوقوع با طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی را به دلیل اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درباره مخالف وی با فروش جنگنده‌های اف 35 آمریکا به ابوظبی لغو کرده است.

قرار بود نشست سه جانبه امارات،  اسرائیل و آمریکا روز جمعه در سازمان ملل برگزار شود که نماینده امارات به سفیر آمریکا ابلاغ کرد که این نشست تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

پیش از این نتانیاهو بعد از امضای توافق عادی‌سازی با امارات بارها اعلام کرده بود که این توافق شامل فروش جنگنده‌های اف 35 به ابوظبی نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала