حاشیه‌ساز شدن دسته‌های عزاداری در تبریز در روزهای کرونایی +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAمجازات های جدی برای هیئت های عزاداری متخلف
مجازات های جدی برای هیئت های عزاداری متخلف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برگزاری مراسم عزاداری چند هیئت عزاداری در تبریز به روش سنتی بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی موجب اعتراض عزاداران بسیاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حضور تعدادی از هیئت‌های عزاداری در تبریز و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در خیابان بدون توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا با واکنش بسیاری از مردم، دوستداران اهل بیت و عزاداران حسینی همراه شد که این اقدام را فرقه‌گرایانه خواندند و به آن اعتراض کردند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیشتر کرونا به واسطه این مراسمات، عنوان می‌کنند انتظار می‌رود نهادهای نظارتی و امنیتی با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگری کنند تا سلامت مردم با قانون‌شکنی برخی به خطر نیفتد. این کاربران با اشاره به تعطیلی دسته‌های عزاداری خیابانی در سراسر کشور عنوان می‌کنند عزاداری‌های امسال باید از پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های طرح شده تبعیت کند تا از سلامت شهروندان نیز محافظت شود.

View this post on Instagram

A post shared by محرم در مراغه (@moharam._.maragheh) on

برخی از کاربران اما معتقدند باید محدودیت‌های بسیار بیشتر و سخت‌گیرانه‌تری برای نحوه‌ی برگزاری مراسمات دهه اول محرم در نظر گرفته می شد چراکه در موارد بسیاری دیده می‌شود فاصله اجتماعی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود. این دسته از کاربران برگزاری کنکور در مقاطع مختلف و عزاداری‌های محرم را دلیلی روشن برای بدتر شدن وضعیت کرونا و عدم کنترل آن در ایران می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала