اتهام قبرس به شبکه الجزیره برای جعل خبرهای اعطای پاسپورت طلایی

© REUTERS / Stringerپاسپورت قبرس
پاسپورت قبرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور جمهوری قبرس نیکوس نوریس شبکه قطری «الجزیره» را به تحریف حقایق مربطو به اعطای پاسپوت طلایی توسط قبرس متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  روز چهارشنبه وزیر کشور قبرس در کنفراس خبری ویژه در این خصوص توضیح داد.

وی بیان داشت: « طی ۲۴ ساعت گذشته ما شاهد تلاش های سازمان یافته شبکه «الجزیره» بودیم. این شبکه بعد از آنکه موفق شد اسناد جمهوری قبرس را بدست آورد،  که جنبه ای کاملا محرمانه داشتند با تحریف حقایق و گمراه سازی، حمله به کشور ما را آغاز کرد.  

به گفته ی وی این شرکت هدفش این بود که نشان دهد وزارت کشور قبرس علی رغم استانداردهای قانون اساسی قبرس، پاسپورت طلایی ( یعنی شهروندی در عوض سرمایه گذاری) را به اشخاصی از جمله شهروندان روسیه داده است که به جرم و جنایت مظنون بوده و حتی در زمان بررسی درخواست شان تحت تعقیب بوده اند.  

نوریس تاکید می کند که اولین نام های خانوادگی صاحبان پاسپورت که به تایید شبکه به روش های نادرست آنرا بدست آورده اند، روز یکشنبه اعلام شد. وزیر کشور قبرس خاطر نشان کرد که تمامی امور مربوط به ۱۱۷ نفری که به تاییدیه شبکه شهروندی قبرس را علی رغم قوانین و استانداردهای موجود در کشور گرفته اند، توسط وزارت داخله بررسی شد. وی افزود که بر اساس بررسی های انجام شده توسط سازمان امنیت دولتی و همچنین اینترپل هیچ گونه مدرک و شاهدی برای متهم بودن این افراد یافت نشده است. نوریس بیان داشت: « اما چیزی که کشف شد، تلاش عمدی از سوی الجزیره برای جعل داده ها و اطلاعات بود.»     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала