نبنزیا: امیدوارم آمريکا قدم هايي در خصوص تحريم ايران بر ندارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: امیدوارم آمريکا قدم هايي در خصوص تحريم ايران بر ندارد
نبنزیا: امیدوارم آمريکا قدم هايي در خصوص تحريم ايران بر ندارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام نمود که اميدواريم آمریکا به طور جدی درباره تلاش براي تمديد تحريم عليه ایران اقدامي نکند.

به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام نمود که امیدوارم آمريکا قدم هايي در خصوص تحريم ايران بر ندارد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
نبنزیا: روسیه شکایت پمپئو را برسمیت نمی‌شناسد

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امروز سه شنبه اظهار داشت، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت معتقدند که آمریکا نمی تواند تحریم های علیه ایران را بازگرداند.

نبنزیا با اشاره به نامه آمریکا به رئیس امنیت درباره فعال کردن تحریم های علیه ایران، گفت: "تقریبا همه اعضای شورا بلافاصله طی نامه هایی به رئیس شورای امنیت پاسخ دادند، در این نامه ها اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو به صراحت اظهار داشتند که نامه ایالات متحده مطابق بند 11 قطعنامه 2231 شورای امنیت 2231 نمی تواند یک اعلان تلقی شود و روند بازگرداندن تحریم ها را فعال کند، چرا که ایالات متحده مشارکت خود در برجام را متوقف کرده است.

پیش از این واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه درخواست ارائه‌شده توسط وزیرامور خارجه آمریکا در باره احیای تحریم‌ها علیه ایران را برسمیت نمی‌شناسد.

نبنزیا گفت:« چنین شکایتی باعث آغاز روند احیای تحریم‌های ضد ایرانی نخواهد شد. تحریم‌ها می توانند فقط توسط کشورهای امضاکننده برجام احیا شوند. آمریکا یکی از آن کشورها نیست زیرا از برجام خارج شده است. این موضوعی است که ناچار هر یک از هیئت‌های نمایندگی در شورای امنیت مطرح خواهد کرد».

روز 20 ماه اوت، پمپئو با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت دیدار کرد و انتظار می‌رود که شکایتی در رابطه با عدم اجرای مفاد برجام از سوی ایران را به شورای امنیت ارائه دهد تا روند احیای تحریم‌های ضد ایرانی در چارچوب قطعنامه 2231 آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала