اقدامات مخرب آمریکا در فضای مجازی

© Depositphotos.com / Gorodenkoff حملات سایبری
 حملات سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به تشدید فعالیت اطلاعاتی و غیرسازنده خود در فضای مجازی دیگر کشورها می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ خراموف معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که آمریکا به تشدید فعالیت اطلاعاتی و غیرسازنده خود در فضای مجازی دیگر کشورها می پردازد.

وی در ادامه افزود:«آمریکا با اینگونه رفتار، روسیه، چین و کره شمالی و ایران را منابع اصلی خطر سایبری  اعلام می‌کند. به این ترتیب آمریکا عمدا تصویر رسانه‌ای را شکل می‌دهد و با کمک آن سعی می‌کند اقدامات آتی خود از جمله نظامی را در چشم جهانیان توجیه ‌کند.

 سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد

نتیجه تشنج‌آفرینی مصنوعی و تشدید مقابله در فضای اطلاعاتی باعث بروز تشنج در مناسبات بین‌المللی شده و مانع از پیشرفت اقتصاد جهانی با توجه به عواقب تحریم‌ها و باعث از بین رفتن اعتماد می شود. از اینرو نباید تعجب کرد که کشورهای دیگر برای دستیابی به خودکفایی در فضای مجازی تلاش ورزند. این امر بطور مستقیم با تأمین استقلال دولتی در عصر مجازی مرتبط است.

آمریکا در پشت اکثر حملات سایبری در جهان قرار دارد. آمریکا در صدر فهرست حملات سایبری قرار دارند. آمار بخودی خود گویاست: از سال 2016 تا سال 2019 از 40 تا 75 درصد حملات سایبری توسط آن کشور انجام شده است و سهم روسیه  از 2 تا 7 درصد بوده است.

این آمار منتشر نمی شوند و محرمانه هستند اما هر آنچه از پرده سریت خارج شده بخودی خود نشان می دهد که روسیه نمی تواند به عنوان یک خطر سایبری تلقی شود.

دونالد ترامپ شخصا در مصاحبه با «واشنگتن پست» این موضوع را عنوان کرد. در سال 2018 میلادی اختیارات سازمان سیا برای انجام عملیات تهاجمی در فضای مجازی افزایش یافت. از این رو باید به اقدامات دفاعی مطابق با دکترین امنیت اطلاعاتی فدراسیون روسیه و قوانین روسیه دست زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала