واکنش سازمان همکاری اسلامی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل

© AP Photo / Ebrahim Norooziواکنش سازمان همکاری اسلامی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل
واکنش سازمان همکاری اسلامی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیشتر اسرائیل و امارات از عادی سازی روابط خود با یکدیگر خبر داده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: پایبندی سازمان همکاری اسلامی به گزینه صلح، یک گزینه راهبردی با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح ابتکار کشورهای عربی و راه حل تشکیل دو کشور است.

پمپئو: ایران دیر یا زود لزوم عادی سازی روابط با اسرائیل را درک خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران دیر یا زود لزوم عادی سازی روابط با اسرائیل را درک خواهد کرد

وی تصریح کرد که تماس‌هایی زیادی با طرف‌ها مختلف داشته‌ام که همگی بر این مساله تاکید داشتند که طرح صلح عربی مربوط به سال 2002 یک گزینه راهبردی، فرصتی تاریخی و مرجعی مشترک است که باید برای حل عادلانه درگیری کشورهای عربی و اسرائیل به آن استناد شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که این سازمان از هرگونه تلاش در راستای دست‌یابی ملت فلسطین به حقوق مشروع و غیرقابل تصرف خود از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی حمایت خواهد کرد.

آمریکا، اسرائیل و امارات متحده عربی پنجشنبه 23 مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала