رکورد جدیدی در سرعت اینترنت به ثبت رسید

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد جدیدی در سرعت اینترنت به ثبت رسید
رکورد جدیدی در سرعت اینترنت به ثبت رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی موفق به افزایش سرعت اینترنت و ثبت رکوردی جدید شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در وب سایت دانشگاه کالج لندن (انگلستان) گزارش شده است که کارکنان این دانشگاه به رکورد جدیدی در سرعت اینترنت دست یافته اند.

شناسایی و تعقیب جنگنده های آمریکایی توسط ایستگاه راداری روسی در ایران - اسپوتنیک ایران
شناسایی و تعقیب جنگنده های آمریکایی توسط ایستگاه راداری روسی در ایران

این گزارش حاکی است که این پرونده توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر لیدیا گالدینو، که با موسسه "اکسترا" و گروه پژوهشی "KDDI" کار کرده است، تعیین شده است.

شاخص حداکثر سرعت حاصل از تحقیقات متخصصان ۱۷۸ ترابیت در ثانیه یا حدود ۱۷۸ میلیون مگابیت در ثانیه بود.

به گفته دانشمندان، در تئوری با این سرعت می توان کل کتابخانه سینمای آنلاین "نتفلیکس" را در کمتر از یک ثانیه بارگیری کرد.

دانشمندان با گسترش پهنای باند شبکه فیبر نوری موفق به ثبت رکورد شدند. این شاخص در حدود دو برابر از ۹ به ۱۶.۸ تراهرتز افزایش یافته است.

به عنوان بخشی از آزمایش، کارمندان دانشگاه از فناوری هایی استفاده کردند که امکان تقویت سیگنال و به حداقل رساندن مقدار داده های از دست رفته در خط را فراهم می آورد.

دانشمندان بریتانیایی خاطرنشان كردند: اثر كاربردی این دستاورد این است كه می توان از آن برای افزایش سرعت شبكه های فیبر نوری كه در حال حاضر استفاده می شود، استفاده كرد. در عین حال، خود کابل ها نیازی به تعویض ندارند، فقط کافی است که تقویت کننده ها را در مسیرهای فیبر نوری با فاصله ۴۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نصب کنید.

در این گزارش آمده است: سرعت ضبط جدید ۲۰ درصد بیشتر از رقم قبلی است که توسط متخصصان ژاپنی به دست آمده است. دانشمندان همچنین متوجه شدند که سرعت حاصل شده نزدیک به حد نظری انتقال داده است که توسط ریاضیدان آمریکایی کلود شانون در سال ۱۹۴۹ تعیین شده است.

پیش از این، کاربران اینترنت بتا "استار لینک" در مورد سرعت انتقال داده ها از طریق ماهواره های SpaceX صحبت می کردند. به گفته آنها، سرعت بارگیری به ۱۱ تا ۶۰ مگابیت در ثانیه می رسد، بارگیری ها بین ۵ تا ۱۸ مگابیت در ثانیه و برخی از کاربران زمان پینگ ۲۰ تا ۲۱ میلی ثانیه داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала