روش پیشنهادی ترامپ در باره کاهش مرگ‌و‌میر کوویدی

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ
ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجوز استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان از کرونا در آمریکا صادر شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با انجام تحقیقات مربوط به درمان کووید با استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا موافق است. وی معتقد است که بدین ترتیب  بیش از یک سوم آمار مرگ بر اثر ابتلا به کرونا کاهش خواهد یافت.

به گفته ترامپ بیش از 100 هزار شهروند آمریکا در برنامه درمان کووید با استفاده از این روش شرکت کردند. وی متذکر شد که برای آنجام آزمایشات بالینی  48 میلیون دلار تخصیص داده شده است.

کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با پلاسما‌‌درمانی در ایران - اسپوتنیک ایران
کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با پلاسما‌‌درمانی در ایران

رئیس جمهوری آمریکا گفت که سازمان «غذا و دارو آمریکا» موسوم به «اف دی ای» اجازه اضطراری استفاده یک نوع پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را داده است. با استفاده از این پادتن قوی از بدن افراد بهبودیافته، افراد مبتلا به کرونا را می‌توان درمان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از آمریکایی‌هایی که بعد از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند خواست به مراکزی که دولت اعلام می‌کند مراجعه و پلاسمای خون اهدا کنند.

الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا گفت کسانی که در سه روز اول ابتلا به کرونا با این پلاسمای افراد بهبود یافته،‌ مورد مداوا قرار گرفتند،‌ راحت‌تر درمان شدند. در عرصه تولید دارو،‌ برای ما رویایی است که بتوانیم دارویی تولید کنیم که ۳۵ درصد آمار مرگ و میر را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала