اعلام جزئیات ارائه برق مجانی به مشترکان در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / اعلام جزئیات ارائه برق مجانی به مشترکان در ایران
اعلام جزئیات ارائه برق مجانی به مشترکان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نیرو ایران اعلام کرد که سازوکاری برای ارائه برق رایگان به مشترکان کم مصرف، تشویق مشترکان خوش مصرف و سوق دادن مشترکان پر مصرف به کم مصرف در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران در نشستی خبری به مصوبه روز گذشته هیات وزیران در خصوص گزارش وزارت نیرو مبنی بر عملکرد صنعت برق در مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: در همه بخش‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، خانگی و بخش عمومی همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

روحانی: هزینه برق مشترکین کم مصرف رایگان می شود - اسپوتنیک ایران
روحانی: هزینه برق مشترکین کم مصرف رایگان می شود

وی با بیان اینکه اساس کار ما حمایت از مشترکین کم‌مصرف و تشویق مشترکین پرمصرف و پیوستن به جرگه خوش ‌مصرف‌ها و کسانی است که الگو را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: در مصوبه روز گذشته مصرف‌ کنندگان خانگی در دو گروه تحت عنوان برق امید دسته‌بندی شدند.

 وزیر نیرو ایران با بیان اینکه هدف این است که با اجرای این طرح، مشترکین کم‌مصرف از تخفیف 100 درصدی در قبض برق برخوردار شوند، گفت: در این طرح مقرر شده از مشترکین خوش ‌مصرف قدردانی شود و از مشترکین پرمصرف خواسته‌ایم تا با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌ مصرف‌ها بپیوندند. 

وی با تاکید بر اینکه ‌یکی از این اقدامات در راستای کاهش مصرف، آموزش است که مجموعه‌هایی در حال شکل‌گیری هستند تا به مردم آموزش داده شود تا با چه کارهای ساده‌ای می‌توانند مصرف برق خود را کاهش دهند، افزود: راه‌حل دیگر اینکه می‌توانند پنل‌های خورشیدی کوچک در پشت‌بام منازل نصب کنند. برای این هدف به کسانی که نیاز مالی دارند وام کم‌بهره تعلق می‌گیرد. 

به گفته وی به این ترتیب مشترکین با نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام و یا کولرها به راحتی به شبکه برق ساختمان متصل شده و از مصرف برق شبکه سراسری کاسته خواهد شد، ضمن اینکه از حالت پرمصرفی نیز خارج می‌شوند.

وزیر نیرو ایران با بیان اینکه تدارک دیدیم در ماه‌های باقی مانده دولت یازدهم 10 درصد از کل مصرف برق خانگی کاهش یابد، اظهار کرد: تابستان گرم و طولانی را سپری می‌کنیم اما تاکنون خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشتیم. علاوه بر این، در سال جهش تولید به سر می‌بریم، بنابراین باید نیاز آب و برق مطمئن تامین شود.

اردکانیان افزود: امسال نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه انرژی بیشتری نیز عرضه شد؛ به طوری که در بخش صنعت بیش از 11 درصد و بخش کشاورزی بیش از چهار درصد انرژی بیشتر دریافت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала