فعالیت‌های ایران شفاف است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف
ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: سفر «گروسی» هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایارن روز 24 ماه اوت (دوشنبه) اعلام کرد که سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ ارتباطی به موضوع مکانیسم ماشه ندارد.

وی در ادامه گفت:«مکانیسم ماشه» اصطلاح نا درستی است که آمریکایی‌ها باب کردند، همانطور که ۱۳ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت اعلام کردند آمریکا حق ورود به این بحث را ندارد، نه اینکه آنها با این اقدام آمریکا مخالف باشند بلکه می گویند آمریکا حق ورود به این بحث را ندارد، به همین دلیل آنها (آمریکایی ها) بسیار شرایط بدی را دارد.

خواهر ترامپ: رئیس جمهور آمریکا دروغگو و ظالم است - اسپوتنیک ایران
خواهر ترامپ: رئیس جمهور آمریکا دروغگو و ظالم است

همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدامی در جهت اصل شفافیت فعالیت های ایران، بر اساس فتوای مقام معظم رهبری است که فرموند  «ما به هیچ عنوان به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهیم بود».

همانطور که سابقه تاریخی این گونه بوده که قربانی تسلیحات شیمیایی بوده‌ایم اما هیچ گاه از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم. ایران همیشه آماده همکاری با آژانس بودیم.

اجازه نمی‌دهیم کسانی که هم مخالف اهداف آژانس هستند و هم با داشتن سلاح هسته‌ای، مخل صلح و امنیت در منطقه ما هستند، یعنی رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکا که از سلاح هسته‌ای استفاده می کنند، بخواهند اهداف آژانس را به مسخره بگیرند.  گفتگوهای زیادی با آژانس داشته ایم و این سفر هم در ادامه همین گفتگو ها است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала