برگزاری نشست کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای ایران در وین

© Sputnik / Alexander Natruskinمیخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشست بعدی کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای ایران، اول سپتامبر در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد که نشست نوبتی کمیسیون مشترک برجام در باره برنامه هسته‌ای ایران روز اول سپتامبر در وین برگزار خواهد شد.

به گفته وی این نشست در سطح مدیران سیاسی برگزار خواهد شد. موضوعات زیادی برای بررسی کشورهای شرکت‌کننده انباشته شده است، به ویژه در زمینه سیاست آمریکا برای بکارگیری « مکانیسم ماشه» در خصوص احیای تحریم‌ها علیه ایران.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
آمریکا تمام تعهدات بین‌المللی را نادیده می‌گیرد

این نشست به ریاست اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین، روسیه و ایران برگزار خواهد شد. در حالی این نشست برگزار خواهد شد که آمریکا به طور رسمی خواستار فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شده است.

سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان ضمن مخالفت با این اقدام گفتند که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام خارج شده و از این رو نمی‌توانند از خواسته واشنگتن حمایت کنند وهمچنان خود را به توافق هسته‌ای با ایران متعهد می‌دانند.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала