سفر پمپئو به اسرائیل و امارات

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر مایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهدیدهای امنیتی ایران و چین در منطقه در دستور کار پمپئو قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا 24 ماه اوت (دوشنبه) راهی اسرائیل می شود و فردای آن روز 25 ماه اوت (سه شنبه) از آنجا راهی امارات می شود تا توافق اخیر این کشور و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان این دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

برنامه کاری سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل و امارات، بررسی «چالش های امنیتی ناشی از ایران و چین در منطقه» را نیز در بر می گیرد. تهدیدهای امنیتی ایران و چین در منطقه نیز در دستور کار پمپئو قرار دارد.

جوانان تركيه توافق امارات و اسرائيل را خیانت به جهان اسلام می دانند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جوانان تركيه توافق امارات و اسرائيل را خیانت به جهان اسلام می دانند

شایان ذکر است که دو هفته پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و حاکم عملی امارات، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر برقراری روابط دو جانبه کامل میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند.

در بیانیه مشترک ترامپ، نتانیاهو و بن زاید همچنین تاکید شده که هیئت هایی از امارات و اسرائیل برای امضای توافقنامه های دو جانبه در بخش های مختلف از جمله برقراری پروازهای مستقیم و احداث سفارتخانه های متقابل طی هفته های آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد در حالی که انتظار می رود توافق نهایی دو طرف برای عادی سازی روابط در کاخ سفید به امضا برسد.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند که این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала