غریب آبادی: سفر رئیس آژانس مربوط به مکانیسم ماشه نیست

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی
کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارتباطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب ‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در صفحه اینستاگرامی خود با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران نوشت: همانگونه که قبلاً اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

View this post on Instagram

. همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد. اعتماد ایران به آژانس در ماه های اخیر صدمه دیده است. ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود. این سفر ارتباطی با #مکانیسم_به_اصطلاح_ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می پذیرد. اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را بویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل #بی_طرفی ، #استقلال و #حرفه_ای_گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی ها و داده های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می تواند رفع شده و همکاری ها تداوم یابد. #آژانس_بین_المللی_انرژی_اتمی #سازمان_انرژی_اتمی #مکانیسم_به_اصطلاح_ماشه #مکانیسم_ماشه

A post shared by Kazem Gharibabadi (@k.gharibabadi) on

غریب آبادی با بیان اینکه اعتماد ایران به آژانس در ماه‌های اخیر صدمه دیده است، تاکید کرد: ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه نوشت: این سفر ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می‌پذیرد.

غریب آبادی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند، مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه ‌ای‌ گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: تنها در این صورت است که سوء تفاهمات می‌تواند رفع شده و همکاری‌ها تداوم یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала