جزئیات جدید از شلیک مرگبار گارد ساحلی امارات به لنج ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات جدید از شلیک مرگبار گارد ساحلی امارات به لنج ایرانی
جزئیات جدید از شلیک مرگبار گارد ساحلی امارات به لنج ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شیلات قشم بیان داشت که اماراتی‌ها در زمان توقیف لنج ایرانی اقدام به بتونه‌کاری و رنگ‌آمیزی محل اصابت گلوله‌ها کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد پرورش، رئیس شیلات قشم با بیان این موضوع که "گارد ساحلی امارات لنج صیادی ایرانی را در آب‌های بین‌المللی مورد اصابت قرار داده‌اند"، گفت: بالفرض اینکه حتی لنج ایرانی وارد آب‌های سرزمینی امارات شده باشد، این رفتار گارد ساحلی امارات قابل توجیه نیست و کمتر کشوری به شناورهای صیادی که هیچ سلاحی با خود حمل نمی‌کنند و در پی رزق و روزی هستند شلیک می‌کند.

ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت امور خارجه ایران به تیر اندازی امارات به لنج های ایرانی

پرورش تصریح کرد: این‌که در آب‌های بین‌المللی که متعلق به هیچ کشوری نیست، به یک شناور غیرمسلح و صیادی شلیک شود و دو تن از سرنشینان آن کشته شوند و سایر سرنشینان دستگیر و به کشور مربوطه انتقال داده شوند در هیچ قاموس و قانونی نمی‌گنجد.

رئیس شیلات قشم بیان داشت: ورود شناورهای کشورهای همسایه به مرز دریایی و آب‌های سرزمینی ایران همواره محتمل و واقع شده است، اما نیروهای دریایی سپاه و مرزبانی و سایر نیروهای حاضر در پایش مرز دریایی به بهترین نحو ممکن و در کمال حسن اخلاق با آنها رفتار کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه تعداد شش سرنشین لنج مذکور ساعاتی پیش وارد قشم شده‌‌اند و در سلامت به‌سر می‌برند، گفت: گفته‌های این صیادان زحمتکش حاکی از آن است که اماراتی‌ها در ساعاتی که آنها را در بازداشت خود داشته‌اند به‌شدت به‌دنبال صحنه‌سازی و جلوه دادن به‌عکس واقعیت‌ها بوده‌اند به‌نحوی که زمانی که قرار شده است آنها را در دید عموم و رسانه‌ها قرار دهند، مورد پذیرایی و عزت و احترام قرار داده‌اند در حالی که تا قبل از آن در مکانی با بدترین شرایط بازداشت کرده‌اند.

پرورش در انتها افزود: آن‌گونه که سرنشینان این لنج می‌گویند اماراتی‌ها در آن ساعات کم اقدام به تعمیر و ترمیم و بتونه‌کاری و رنگ‌کاری خودسرانه بدنه لنج با هدف پاک کردن اثر و سوراخ‌های گلوله‌ها کرده‌اند که این عمل کشور  امارات  نیز حاکی از تلاش برای سرپوش گذاشتن به این خطای عجیب و نابخشودنی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала