ادعای رئیس جمهور کلمبیا: ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای رئیس جمهور کلمبیا: ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است
ادعای رئیس جمهور کلمبیا: ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایوان دوک، رئیس جمهور کلمبیا روز پنج‌شنبه مدعی شد که دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا در تلاش است تا از ایران موشک خریداری کند و همزمان تسلیحات ساخت روسیه و بلاروس را نیز در اختیار گروه های مسلح کلمبیا بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  انتخاب، از آنجا که کلمبیا همچون بیش از ۵۰ کشور دیگر از خوان گوایدو حمایت می‌کند و نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد، ایوان دوک در سخنانش از نیکلاس مادورو به عنوان «دیکتاتور» یاد ‌کرد.

واکنش آمریکا به افتتاح فروشگاه ایرانی در پایتخت ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به افتتاح فروشگاه ایرانی در پایتخت ونزوئلا

ایوان دوک گفت: «یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی که با ما همکاری دارند، از تمایل دیکتاتوری نیکلاس مادورو برای دستیابی به موشک‌های میان برد و دوربرد ساخت ایران خبر می‌دهند. بر اساس این اطلاعات، اگرچه موشک‌ها هنوز وارد این کشور نشده‌اند اما بطور ویژه تحت فرمان ولادمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا تماس‌هایی در این باره گرفته شده است.»

ونزوئلا پیش از این تسلیحات مورد نیاز خود را از چین و روسیه خریداری می‌کرد؛ اما بحران مالی طولانی مدت این کشور که دولت مادورو را در تامین نیازهای اساسی کشور ناتوان کرده، باعث شده است تا او برای تامین نیازهای نظامی خود به خریداران جدیدی رو آورد.

کلمبیا مقصد اصلی بسیاری از ونزوئلایی‌هایی است که در سال‌های اخیر از فقر و قحطی حاکم بر کشورشان گریخته‌اند. در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ونزوئلایی در کلمبیا سکونت دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала