آیا در لیبی به زودی آتش بس برقرار می گردد؟

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaآیا در لیبی به زودی آتش بس برقرار می گردد؟
آیا در لیبی به زودی آتش بس برقرار می گردد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی به همه نیروهای نظامی خود دستور داده است که بلافاصله همه خصومت ها را در سراسر لیبی متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این شورا امروز جمعه در بیانیه ای اعلام كرد كه این دستورالعمل ها را "با توجه به مسئولیت سیاسی و ملی خود در قبال موقعیتی که کشور و منطقه در آن تجربه می کنند و همچنین به دلیل مسئولیت پذیری آنها نسبت به شرایط پاندمی کرونا" صادر کرده است.

به نوبه خود عقیله صالح، سخنگوی مجلس نمایندگان وابسته به خلیفه حفتر در طبرق واقع در شرق لیبی همه طرفین را به توقف اقدمات خصمانه و آتش بس فوری فراخواند. صالح در بیانیه ای اظهار داشت كه درخواست آتش بس او "به دلیل مسئولیت سیاسی و ملی وی و وضعیت فعلی کشور و منطقه و همچنین به دلیل شرایط پاندمی" گرفته شده است.

استفانی ویلیامز، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی، گفت: "این دو بیانیه تأکید می کنند که یک راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران دیرینه لیبی یافت می شود، که منجر به تحقق اراده ملت لیبی برای زندگی در صلح و عزت خواهد شد."

این شورا تأکید کرده است که "هدف نهایی اعلام آتش بس بازگرداندن حاکمیت کامل بر سرزمین لیبی و خروج سربازان خارجی و مزدوران است." این شورا همچنین خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در مارس سال آینده، بر اساس چارچوب قانون اساسی که در آینده بین لیبیایی ها توافق خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала